
Jaume Alonso-Cuevillas para els peus a Alba Vergès per seves fosques intencions de fer el joc a la repressió espanyola
Jaume Alonso-Cuevillas descarta que Junts proposi un relleu temporal de Borràs: “Seria blanquejar una situació excepcional”
El diputat de Junts i advocat Jaume Alonso-Cuevillas descarta que Junts proposi un relleu temporal a la presidenta del Parlament suspesa, Laura Borràs, com reclama la vicepresidenta primera en funcions de presidenta, Alba Vergés. “Seria blanquejar una situació d’absoluta excepcionalitat. ERC ha suspès la presidenta perquè ha volgut, és una decisió política”, ha afirmat en una entrevista a ‘El Matí de Catalunya Ràdio’.
Segons Cuevillas, la “suspensió exprés” de Laura Borràs el 28 de juliol volia tapar els acords de la taula de diàleg del dia anterior. Uns acords que, per al diputat de Junts, suposen la renúncia a la unilateralitat i l’acatament del marc legal.
Preguntat per si Junts hauria de trencar el Govern, el diputat de Junts no ha volgut donar la seva opinió perquè, segons ha dit, els membres de l’executiva van assumir el compromís de no pronunciar-s’hi. Però ha afegit que detecta “molta indignació” entre les bases del partit pel que ha qualificat com a “atac a la línia de flotació” de l’acord de govern.
No li sorprèn però que els consellers de Junts no hagin expressat públicament el seu malestar ja que, segons ha dit, els consellers han de seguir fent la seva feina i no seria lògic que anessin criticant.
S’espera a Trias per decidir si es postula per Barcelona
De cara a les eleccions municipals de l’any que ve, Cuevillas ha explicat que no farà públic si es postula com a alcaldable de Junts per Barcelona fins que l’exalcalde Xavier Trias decideixi què vol fer. “Si vol optar ell i postular-se com a alcaldable, li haurem de respectar perquè mereix aquesta reparació”, ha afegit.
Cuevillas no ha volgut aclarir què farà si es dona aquest cas però sí que ha dit que “no té cap ganes” d’enfrontar-se a Trias en unes primàries.