No la conviden més: La dràstica decisió d’aquesta casa reial nòrdica contra Leonor de Borbón

Comparteix la notícia

L’actitud de Letizia Ortiz ha provocat un problema per a Leonor de Borbón a nivell social

No la conviden més: La dràstica decisió d'aquesta casa reial nòrdica contra Leonor de Borbón

No la conviden més: La dràstica decisió d'aquesta casa reial nòrdica contra Leonor de Borbón

Comparteix la notícia

L’actitud de Letizia Ortiz ha provocat un problema per a Leonor de Borbón a nivell social

La Princesa Ingrid Alexandra de Noruega és la filla del Príncep Haakon de Noruega i la seva esposa la Princesa Mette-Marit. Va néixer el 21 de gener de 2004 a l’Hospital Universitari d’Oslo i és la segona en línia de successió al tron de Noruega, després del seu pare. La princesa Ingrid Alexandra té un germà petit, el Príncep Sverre Magnus, i és neta del rei Harald V i de la reina Sonja de Noruega. Com a membre de la família reial noruega, la princesa Ingrid Alexandra té un paper oficial en les cerimònies i els actes estatals, però encara és una adolescent i està centrada en la seva educació i desenvolupament personal.

Malgrat tot, ha tingut protagonisme i ha estat propera al poble noruec, una actitud que contrasta amb la de Leonor de Borbón. L’hereva al tron espanyol està sotmesa al control total i absolut de la seva mare, Letizia Ortiz, i això ha provocat força crítiques. Les princeses europees de l’edat de Leonor han rebut una altra mena d’educació i generalment han tingut més proximitat amb la realitat que els tocarà viure quan sigui el torn de regnar.

Entre elles també es van coneixent ja que cal tenir en compte que, a més, en molts casos són família. Els Borbons sempre han tingut bona relació amb altres monarquies (especialment Juan Carlos I amb els països àrabs) però Letizia no vol que Leonor socialitzi. El cas més surrealista va ser precisament al 18è aniversari d’Íngrid de Noruega.

La futura reina dels noruecs és fillola de Felipe VI (que sí va assistir a la festa) i va convidar altres famílies reials amb fills de la seva edat com la de Luxemburg, Holanda, Suècia o Bèlgica. Tots hi van anar demostrant compromís amb els seus deures i ganes de socialitzar amb la resta de monarquies. Letizia Ortiz, en canvi, prefereix que les seves filles facin vida de persona gran. Ja hi ha una primera conseqüència. Aquest any ni Leonor ni Sofía han estat convidades al 19è aniversari d’Íngrid de Noruega.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.