
El gran problema del RCD Espanyol que ha condemnat els pericos a Segona Divisió
QUÈ HAURIA PASSAT SI S’HAGUÉS DEFENSAT MILLOR? LES CLAUS DEL DESCENS DE L’ESPANYOL
Dues temporades després de l’ascens a primera divisió, l’Espanyol tornarà a la divisió de plata del futbol espanyol per sisena vegada en la seva història. L’equip va certificar el seu descens quan faltava una jornada per acabar la lliga i ho va fer d’una forma cruel, l’Espanyol guanyava al temps afegit al València i aquests tres punts el deixaven a dos punts de la salvació i depenent de si mateixos per salvar-se, però una desconnexió en defensa va provocar que Samuel Lino empatés el partit i enviés l’equip a la Lliga Smartbank.
Una vegada més els errors defensius van tornar a perjudicar l’Espanyol, que ha acabat sent l’equip que més gols ha encaixat, amb un total de seixanta-nou gols, només que hagués defensat una mica millor, segurament, s’haurien salvat, i és que en termes de gols a favor, ha estat dels millors de la categoria, ha estat el sisè equip que més gols ha fet, amb un total de cinquanta-dos.
De fet, ha anotat més gols que la Reial Societat, la quan n’ha fet cinquanta-un i s’ha classificat per la Champions League. Les xifres dels atacants de l’Espanyol són bones, Joselu, 16 gols; Braithwaite, 10 gols; Puado, 7 gols o Darder, 6 gols i 4 assistències. Més enllà dels errors defensius, també cal remarcar que l’Espanyol s’ha vist perjudicat per algunes decisions arbitrals, com el segon gol de l’Atlètic de Madrid en l’antepenúltima jornada.
L’Espanyol ha acabat penúltim de la classificació amb trenta-set punts, és a dir, no ha aconseguit ni un terç dels punts. L’equip blanc-i-blau, que ha sumat vuit victòries, tretze empats i disset derrotes, va iniciar la temporada amb nou cares noves i amb Diego Martínez al càrrec de la banqueta periquita. Els mals resultats van obligar a l’Espanyol a destituir a l’exentrenador del Granada, que havia arribat el març de la temporada passada, i és que en les primeres vint-i-set jornades va aconseguir vint-i-set punts, és a dir, un punt per partit, o dit d’una altra manera, un terç dels punts possibles.
En aquells moments l’equip era divuitè i havia sumat sis punts dels últims divuit. També cal dir que estaven empatats amb el València, que era l’equip que marcava les posicions de descens. Per les darreres onze jornades, l’Espanyol va contractar a Luis García, un entrenador sense experiència en una banqueta professional, però que, com a jugador, havia passat pel club català.
Luis García només va sumar deu punts dels trenta-tres possibles (dues victòries, quatre empats i cinc derrotes). Un dels episodis claus d’aquesta temporada ha estat la invasió que van realitzar al seu mateix camp després del partit contra el Barça amb motiu dels mals resultats de l’equip. Els aficionats van saltar al camp per intentar agredir als futbolistes del quadre blaugrana, els quals celebraven al centre del camp la lliga aconseguida.
Veurem com afronta l’Espanyol la pròxima temporada a la divisió de plata, i és que a nivell històric és un equip amb poca experiència a la segona divisió, ja que és un equip que ha estat la majoria de temporades a primera, de fet, és el setè equip que més temporades hi ha estat, però que, malauradament, jugarà per segona vegada en els últims quatre anys a segona divisió.
També veurem si els principals futbolistes periquitos abandonen l’entitat, Joselu ja ho ha fet, però falta veure si jugadors com Darder, Montes o Braithwaite, que són caramel·lets per equips de primera, decideixen continuar i ajudar a l’equip a tornar a la màxima divisió del futbol espanyol.