Gran inversió de Lidl per seguir creixent: Tots els detalls

Comparteix la notícia

L’aposta de Lidl per Espanya el 2021: més de 6.000 M€ invertits en la seva expansió i en producte nacional

Gran inversió de Lidl per seguir creixent: Tots els detalls

Gran inversió de Lidl per seguir creixent: Tots els detalls

Comparteix la notícia

L’aposta de Lidl per Espanya el 2021: més de 6.000 M€ invertits en la seva expansió i en producte nacional

En el passat exercici, Lidl va continuar exercint un paper clau com a gran plataforma de distribució de producte nacional amb compres rècord per valor d’uns 5.700 M€ a més de 900 proveïdors, superant els 55.000 M€ des de la seva arribada a Espanya el 1994.

Fruit de la confiança del consumidor espanyol, Lidl va consolidar el 2021 la seva posició com a tercer operador de distribució alimentària per quota de mercat* i va augmentar un 6,6% les seves vendes netes fins a aconseguir els 5.144 M€. El 2022, Lidl continuarà impulsant el seu negoci a Espanya obrint uns altres 40 establiments, creant més de 1.000 noves ocupacions i intensificant tant les seves compres com les seves exportacions de producte nacional i referències regionals

En un context marcat encara per les conseqüències de la crisi sanitària mundial, i conscient de la seva responsabilitat com a gran empresa d’un sector essencial –distribució alimentària–, el 2021 Lidl va continuar contribuint de manera decisiva a la reactivació econòmica d’Espanya sense renunciar en cap moment al seu propòsit de servir i aportar valor compartit a la societat a través de la seva activitat.

A tancament del seu últim any fiscal –comprès entre el 01/03/2021 i el 28/02/2022–, el balanç de Lidl a Espanya i els seus plans de futur són els següents:

Creixement sostenible a tot el territori

Amb l’objectiu d’estar cada vegada més prop del consumidor espanyol, el 2021 Lidl va invertir més de 350 M€ per a continuar desplegant el seu ambiciós pla d’expansió nacional. D’aquesta manera, la companyia va inaugurar més de 40 botigues en tot el país i una plataforma logística a Nanclares de la Oca (Álava) – el seu actual magatzem de referència per a la zona nord–, iniciant també les obres per a construir un nou centre logístic a Escúzar (Granada) i ampliar les seves oficines centrals a Montcada i Reixac (Barcelona). Tot això forma part de l’estratègia de Lidl per al període 2021-2024, que contempla destinar un total de 1.500 M€ per a obrir més de 150 nous punts de venda i reforçar les seves infraestructures logístiques per a continuar creixent de manera sostenible a tot el territori.

Avui dia, Lidl compta amb més de 650 botigues i 11 magatzems a Espanya

Motor de creació d’ocupació estable i de qualitat

Malgrat una conjuntura econòmica adversa, el 2021 Lidl va continuar afermant-se com a motor de creació d’ocupació a Espanya. En aquest sentit, la seva gran capacitat per a dinamitzar el mercat laboral es va traduir en més de 500 nous llocs de treball en tot el país –unes 5.300 ocupacions en els últims cinc anys–, permetent-li disposar avui dia d’una plantilla de més de 17.500 persones.

En la seva aposta per l’ocupació estable i de qualitat, el 94% dels empleats i empleades de Lidl posseeixen un contracte indefinit. Amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament del talent intern, el 2021 l’empresa va incrementar fins a un 81% les hores dedicades a la formació dels seus equips –412.000 en total– respecte a l’any anterior. Així mateix, Lidl va implementar un projecte pioner a Espanya per a certificar oficialment l’experiència professional dels seus gerents de botiga i va continuar promovent activament l’ocupació juvenil mitjançant iniciatives com la ‘Aliança per la FP: una estratègia de país’ impulsada pel Govern. Gràcies a mesures com aquestes, Lidl ha obtingut el segell ‘Top Employer’ per cinquè any consecutiu.

Compres i exportacions rècord de producte nacional

En el passat exercici, Lidl va continuar exercint un paper clau com a gran plataforma de distribució de producte nacional amb compres rècord per valor d’uns 5.700 M€ –un 10% més que el 2020– a més de 900 proveïdors, arribant a exportar més de la meitat a una trentena de països. Gràcies a això, la companyia acumula compres de producte nacional per valor de més de 55.000 M€ des de la seva arribada a Espanya el 1994.

Amb l’objectiu de satisfer la creixent demanda de productes de proximitat per part del consumidor espanyol, el 2021 Lidl va continuar ampliant progressivament la presència d’aquests articles en els lineals de les seves botigues a tota Espanya, incorporant noves referències regionals i posant en valor la seva qualitat. Prova d’això és que, en tot just un any, Lidl va aconseguir duplicar el seu assortiment local a Andalusia o introduir més d’un centenar de noves referències regionals a Catalunya.

Innovació i sostenibilitat a l’assortiment

En la seva intenció d’oferir sempre al client una experiència de compra atractiva i una oferta que doni resposta a les noves tendències de consum del mercat, el 2021 Lidl també va continuar innovant en el seu assortiment fins a superar les 150 referències vegetarianes i veganes en la seva gamma de marca pròpia Vemondo i liderar el creixement de vendes d’aquesta categoria a Espanya, gràcies a la seva àmplia oferta i relació qualitat-preu.

En paral·lel, Lidl va continuar apostant l’any passat per projectes sostenibles que aporten valor a tots els actors de la cadena alimentària a Espanya. En els últims mesos, per exemple, la cadena de supermercats ha aconseguit acords amb diverses organitzacions agràries i ramaderes per a distribuir productes que garanteixen la rendibilitat de milers de famílies productores com el seu AOVE d’Olivar Tradicional –que ja s’exporta a Europa– o diferents llets de km 0 –que ara per ara es comercialitzen a Andalusia i Catalunya–.

Tercer operador de distribució alimentària

Fruit de la progressiva confiança del consumidor espanyol, el 2021 Lidl va aconseguir consolidar la seva posició com a tercer operador de distribució alimentària per quota de mercat al país, augmentant un 6,6% les seves vendes netes fins a aconseguir ja els 5.144 M€.

Plans 2022: més botigues, llocs de treball i producte espanyol

El 2022, Lidl continua fent importants passos endavant per a impulsar de manera decisiva el seu negoci a Espanya. En aquest sentit, l’empresa preveu invertir més de 360 M€ a obrir unes 40 noves botigues -en línia amb els últims anys- i reforçar les seves infraestructures logístiques. Addicionalment, preveu crear més de 1.000 noves ocupacions estables i de qualitat, i intensificar tant les seves compres com les seves exportacions de producte nacional.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: respondre a les vostres consultes. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.