Cop d’efecte de Germark, empresa catalana, amb un nou mètode sostenible

Germark, primer fabricant a l’Estat que comença a imprimir etiquetes metàl·liques sostenibles

Comparteix la notícia
Germark

Germark

Germark, primer fabricant a l’Estat que comença a imprimir etiquetes metàl·liques sostenibles

Germark, fabricant líder d’etiquetes, s’ha convertit en la primera empresa del sector a Espanya en instal·lar una unitat d’impressió de metal·lització per a etiquetes sostenibles.

La instal·lació realitzada a la planta de Cornellà de Llobregat, al Baix Llobregat, ha suposat una inversió de 200.000 euros i permetrà aquesta empresa d’arts gràfiques col·locar-se al capdavant del sector al sud d’Europa en la producció d’etiquetes amb efectes metàl·lics, destinades a sectors com begudes o cosmètica, amb una important reducció dels residus i emissions de CO2.

La nova unitat d’impressió es basa en la nova tecnologia EcoLeaf. Desenvolupada a Alemanya per ACTEGA Metall Print, EcoLeaf redueix notablement la quantitat de materials, residus, costos i temps de producció que requereix la impressió d’efectes metal·litzats en comparació amb les tecnologies actuals, basades en l’ús de làmines d’estampació en fred o calent.

A diferència d’aquestes tecnologies, EcoLeaf fa servir només la quantitat precisa de metall necessària per crear la imatge metàl·lica. Això permet millorar la sostenibilitat de les etiquetes i reduir fins a cinc vegades les emissions de CO2 durant el procés de producció, així com els grans volums de residus que genera la impressió tradicional mitjançant làmines d’estampació.

En el cas de Germark, la nova tecnologia generarà un estalvi estimat de més de 12.000 kg de CO2 a l’any la qual cosa reforça el seu compromís mediambiental.

A més, EcoLeaf permet produir etiquetes amb efectes decoratius en una àmplia gamma de colors metàl·lics, que milloren l’atractiu dels envasos i són altament demandades en sectors com les begudes o els cosmètics.

Augment de les vendes

Germark preveu que aquesta nova tecnologia farà que la seva planta barcelonina pugui incrementar fins a un 5% les seves vendes, sobretot en els mercats exteriors ja que li permetrà incorporar a més fabricants de productes de gran consum amb preocupació mediambiental.

Comparteix la notícia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Amb la col·laboració de:

Edita
Change privacy settings