Testimonis clau no es presenten al judici contra el gambià que va violar una dona de 95 anys a Figueres

Comparteix la notícia

Se suspèn el judici per la violació de Figueres davant l’absència de testimonis clau

Testimonis clau no es presenten al judici contra el gambià que va violar una dona de 95 anys a Figueres

Testimonis clau no es presenten al judici contra el gambià que va violar una dona de 95 anys a Figueres

Comparteix la notícia

Se suspèn el judici per la violació de Figueres davant l’absència de testimonis clau

La fiscalia demana 13 anys i 9 mesos de presó a l’acusat d’agredir sexualment una dona de 95 anys a Figueres la nit del 21 de gener del 2022. Sosté que el processat, que aleshores tenia 31 anys, va entrar a casa de la víctima saltant per la terrassa i, un cop dins, la va violar. La víctima tenia un deteriorament cognitiu “important”. La fiscalia l’acusa del violació de domicili, agressió sexual i lesions. El judici s’havia de fer a l’Audiència de Girona però s’ha suspès perquè faltaven testimonis “clau”.

El processat està en presó preventiva des del 4 de febrer del 2022. La defensa nega els fets i vol l’absolució. En cas de condemna, al·lega que l’acusat va “confessar” i que tenia les facultats afectades pel consum d’alcohol i drogues.

Segons recull l’escrit de conclusions provisionals de la fiscalia, cap a dos quarts de dotze de la nit del 21 de gener del 2022, el processat va anar fins a un edifici situat al carrer Fages de Climent de Figueres. Un cop a la terrassa de l’immoble, va entrar per una porta corredora a casa de la víctima, una anciana de 95 anys que patia un “deteriorament cognitiu important”.

Ja a dins el pis, la va violar introduint-li “violentament” la mà als genitals. La dona va patir lesions greus i, segons va transcendir en el moment dels fets, ella mateixa va avisar els serveis d’emergències activant el medalló de teleassistència. La van haver de traslladar a l’hospital de Figueres, on la van haver d’intervenir d’urgència perquè el processat li va provocar un desgarrament que va precisar tractament quirúrgic. Com a conseqüència de l’agressió, la dona va patir un trastorn d’estrès posttraumàtic amb clínica depressiva.

Després de perpetrar l’atac, l’acusat va fugir. La Divisió d’Investigació Criminal (DIC) dels Mossos a Girona va obrir una investigació i va identificar el sospitós. El 3 de febrer el van localitzar i detenir a Sant Pere Pescador. En el moment de prendre-li declaració, el sospitós va reconèixer que va entrar per la finestra a casa de la dona pensant-se que era l’habitatge d’una altra dona.

La fiscalia l’acusa d’un delicte d’agressió sexual en la modalitat de violació, un delicte de violació de domicili i un delicte de lesions. Sol·licita una condemna de 13 anys i 9 mesos de presó. Un cop complertes tres quartes parts de la pena o quan el processat accedeixi a la llibertat condicional, l’acusació pública demana que l’expulsin al seu país d’origen, Gàmbia.

La defensa nega els fets i demana l’absolució. En cas de condemna, introdueix com a alternativa que el processat va “confessar” els fets “abans que el procediment judicial es dirigís contra ell” i que el dia 21 de gener tenia “un estat d’intoxicació” per la dependència a la cocaïna i l’abús d’alcohol i cànnabis: “Tenia disminuïdes les capacitats intel·lectives i volitives”.

El judici s’havia de fer aquest dimarts a la secció tercera de l’Audiència de Girona però s’ha suspès perquè faltaven testimonis importants. La sala té previst jutjar el processat, que segons l’escrit d’acusació està en presó preventiva des del 4 de febrer del 2022, al novembre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.