El futbolista turc que tothom compara amb Andrés Iniesta

Comparteix la notícia

ARDA GÜLER, L’INIESTA TURC

El futbolista turc que tothom compara amb Andrés Iniesta

El futbolista turc que tothom compara amb Andrés Iniesta

Comparteix la notícia

ARDA GÜLER, L’INIESTA TURC

Té divuit anys i un mes, però ja és una de les majors promeses del futbol turc i del futbol europeu. Arda Güler és un mitjapunta turc que milita a les files del primer equip del Fenerbahçe, amb qui ja ha jugat trenta-set partits oficials, ha anotat sis gols i ha repartit sis assistències. Malgrat que Jorge Jesús, l’entrenador, no l’acostuma a utilitzar massa, tan sols ha jugat un nou per cent dels minuts possibles a la lliga turca, sap aprofitar les oportunitats i en cada partit que disputa deixa detalls de qualitat, que algunes vegades són en forma de gol o d’assistència.

A l’Europa League sí que ha tingut més protagonisme, tot i que no massa, vist que ha jugat un terç dels minuts. Enguany, només suma tres gols i dues assistències, que equivalen a què participa directament en un gol cada cent vint-i-sis minuts.

Arda Güler, que també pot ocupar les posicions d’extrem i d’interior, és un migcampista diferencial, sobretot per la seva qualitat tècnica, la seva conducció, el seu regat i la seva personalitat. Malgrat la seva qualitat, és un jugador molt poc conegut en el panorama europeu, però els aficionats de la Conference i Europa League són coneixedors de la seva immensa qualitat i del seu gran talent, vist que, a part que és un escenari que arriba a més gent, ha realitzat actuacions que han deixat bocabadats als espectadors.

Arda Güler ja va tenir minuts la temporada passada amb el Fenerbahçe, atès que va jugar setze partits, nou d’ells com a titular. El bon rendiment que va oferir li va permetre canviar de dorsal, Güler vestia el vint-i-cinc, però des d’aquesta temporada vesteix el deu, el qual, la temporada passada, estava en mans del grandíssim Mesut Özil, un dels millors jugadors de la darrera dècada i que fa escassos dies va anunciar la seva retirada del futbol professional.

El futbolista turc, que, pel poc que juga, té un gran repertori d’accions dignes de jugadors com Pedri, Iniesta, Xavi o Modric, és internacional amb la selecció otomana, amb qui va debutar en un amistós, però encara no en un partit oficial. L’altre dia va tenir l’oportunitat davant Armènia, però el seleccionador turc no el va fer entrar, veurem si en el partit del pròxim dimarts, contra Croàcia, l’alemany Stefan Kuntz decideix donar-li minuts.

Malgrat que la temporada passada va marcar tres gols i va repartir tres assistències en dotze partits a la lliga turca, els quals són números molt bons per un futbolista de disset anys en la primera temporada a escala professional, no va ser fins a l’eliminatòria contra el Slavia de Praga dels setzens de final de la Conference League que es va donar a conèixer, una brillant jugada individual seva va acabar amb un gol de Berisha en el darrer minut, malauradament pels interessos del Fenerbahçe, el gol era insuficient per accedir a la següent ronda.

Segons diverses fonts, si el futbolista no juga 1.500 minuts aquesta temporada, el seu preu passaria a ser de cinc milions d’euros. Una xifra que queda molt lluny dels vint milions que es plantejava pagar l’Arsenal en un passat.

De moment, la gran esperança del futbol turc suma sis-cents trenta minuts, o sigui, no porta ni la meitat de minuts, així que tot fa pensar que aquest mercat d’estiu sortirà per aquesta quantitat de diners, una desgràcia pel Fenerbahçe, ja que podria haver tret molts milions amb ell. Cal remarcar que, com a mínim, el Fenerbahçe jugarà onze partits més aquesta temporada, però en podrien ser més, tot dependrà del seu futur a la Copa turca, on ja estan als quarts de final.

Així que és difícil que Arda Güler aconsegueixi arribar als mil cinc-cents minuts aquesta temporada, però no impossible. Es diu que hi ha clubs espanyols com el Sevilla, l’Atlètic de Madrid i el Barça que estarien interessats a fer-se amb els seus serveis, però també n’hi ha d’estrangers com el ja mencionat Arsenal, el Borussia Dortmund i el PSG que també el segueixen de ben a prop. Veurem quin serà el futur d’aquest futbolista, el qual té un potencial increïble i que podria sortir per un preu quasi regalat, però estar clar que és un nom a seguir.  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.