Fernández Díaz diu això ara sobre el famós “la fiscalía te lo afina”

Comparteix la notícia

Fernández Díaz nega que sabés res de l’operació Kitchen i assegura que mai va dir “la fiscalia te lo afina”

Primera querella acceptada per l'Operació Catalunya

Jorge Fernández Díaz

Comparteix la notícia

Fernández Díaz nega que sabés res de l’operació Kitchen i assegura que mai va dir “la fiscalia te lo afina”

Jorge Fernández Díaz ha negat aquest dijous que hagués tingut cap coneixement de l’anomenada operació Kitchen -la presumpta trama d’espionatge del PP al seu extresorer, José Luís Bárcenas- mentre era ministre de l’Interior. Fernández Díaz ho ha dit en el marc de la comissió del Congrés que investiga el cas, on ha afirmat que “si l’operació es va fer, cosa que està judicialitzada i s’ha de resoldre, es va fer sense el meu coneixement”.

Tot seguit ha reblat: “Jo no hagués donat mai llum verda a una cosa d’aquestes”. D’altra banda, Fernández Díaz també ha negat haver dit mai la famosa frase “la fiscalia t’ho afina”. I ha assegurat que té un informe de la Policia Científica que certifica que el que va dir és “en fi, faig una gestió”. La frase l’hauria pronunciat durant una conversa amb l’aleshores director de l’Oficina Antifrau de Catalunya Daniel de Alfonso, presumptament en el context d’una conspiració contra partits independentistes.

Tot i la negativa de Fernández Díaz, l’abril passat, també a la comissió de la Kitchen, l’exdirector de la Unitat Central de Suport Operatiu (UCAO per les sigles en castellà) de la Policia Nacional Enrique García Castaño afirmava haver estat l’artífex de la gravació de la conversa entre Fernández Díaz i De Alfonso que es filtraria posteriorment als mitjans, on se sentia l’exministre pronunciant la famosa frase.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.