
Ez Abde
Ez Abde fa les maletes
Abdessamad Ezzalzouli, més conegut amb el nom de Ez Abde o només Abde deixarà de ser jugador del FC Barcelona. El futbolista marroquí ha decidit desvincular-se del Barça i continuarà la seva carrera lluny del Camp Nou. La temporada passada va jugar cedit al Club Atlético Osasuna i aquest estiu havia disputat la pretemporada i els primers partits de Lliga amb la samarreta blaugrana.
Després de molts de dubtes i de meditar el seu futur, el marroquí i el club han acordat la seva sortida. Xavi Hernàndez no li podia permetre la titularitat o una presència regular a l’onze, així que l’extrem esquerra ha fitxat pel Real Betis, ja que Manuel Pellegrini sí que li ha assegurat un rol important i protagonista dins l’equip.
L’afició del Barça qúestiona el seu adeu
Al principi es valorava una cessió pura sense opció de compra o un préstec amb una opció de compra a finals de la temporada 2024. Tot i això, les negociacions han evolucionat, la situació ha canviat i, finalment, Ez Abde sortirà del Camp Nou com a traspassat. Els andalusos pagaran 10 milions d’euros per la meitat dels drets del jugador, de manera que el FC Barcelona es reserva el 50% d’un hipotètic futur traspàs.
No s’inclou una opció de recompra o un dret d’adquisició preferent en el futur, un detall que des d’un sector del barcelonisme s’ha considerat com a negatiu, ja que es perd un jugador d’atac amb molta projecció de futur i que podria haver estat una peça clau en l’organigrama blaugrana a mitjà i a llarg termini. L’anunci encara no és oficial, es dóna per fet al 95 % però no es descarta alguna sorpresa de darrera hora.