
Èxit de la 41a edició del Comic Barcelona
Comic Barcelona recupera el públic jove i familiar
La 41a edició del Comic Barcelona tanca portes aquest diumenge havent consolidat els 110.000 assistents de l’any passat i recuperant el públic jove i familiar. De fet, l’aposta per aquest segment de la població ha estat un dels principals objectius dels organitzadors aquest any. La directora general de Ficomic, Meritxell Puig, ha explicat a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) que l’edició d’enguany ja va arrancar amb escoles i un públic molt jove i que, al llarg de la fira, han pogut consolidar aquest tipus de visitant. “En fem un balanç molt positiu”, ha resumit tot celebrant el “retorn a la normalitat” amb la presència dels autors internacionals.
La xifra d’assistents, similar a la de 2022, s’assoleix en el segon any seguit de presencialitat del certamen i sense restriccions per la pandèmia de covid-19. “Segon any de realment normalitat, d’efervescència”, ha valorat Puig, que ha percebut “moltes ganes” de visitar el Comic Barcelona amb “cues des de les 7 del matí, fins i tot”. “Hem tornat a la normalitat”, ha conclòs.
Les exposicions i xerrades han tingut l’aforament complet amb “unes 100 persones per xerrada de mitjana” i més de 300 durant la projecció, aquest diumenge, del capítol número 1.000 de la sèrie d’anime ‘El detectiu Conan’. Però hi ha hagut altres activitats, com espectacles de música, tallers, concursos de dibuix i un taller d’animació, entre altres.
Tot plegat ha congregat famílies “amb nens gaudint del còmic”, ha celebrat Puig, que ha destacat la zona Nintendo amb el personatge Mario i la presència d’autors al certamen, com els que han homenatjat l’il·lustrador Carlos Pacheco. “Volíem fer un homenatge a Pacheco i ho hem fet amb els seus companys de professió, que ens han fet unes il·lustracions que hem posat a subhasta per poder recaptar diners per l’ELA, que es del què va morir el gran autor”, ha dit la presidenta de Ficomic.