La Moncloa s’escaqueja amb l’espionatge a independentistes: Bildu pressiona, el llirisme s’ho empassa tot

Comparteix la notícia

Seguretat Nacional diu que no hi ha dades que avalin una actuació del programa israelià a l’Estat contra independentistes

L'escàndol de Pegasus va a més i detecten 150 persones més espiades

Pedro Sánchez

Comparteix la notícia

Seguretat Nacional diu que no hi ha dades que avalin una actuació del programa israelià a l’Estat contra independentistes

El Departament de Seguretat Nacional, que depèn del Ministeri de la Presidència, no té constància d’atacs amb Pegasus contra ciutadans espanyols. Així ho assegura La Moncloa en una resposta per escrit a una pregunta formulada pel diputat del Congrés d’EH Bildu Jon Iñarritu.

“No hi ha constància de denúncies, ni dades que avalin l’existència d’atacs amb el programa Pegasus a ciutadans espanyols”, afirmen. Recentment s’ha fet públic que el programari israelià s’hauria utilitzar per espiar periodistes, activistes i advocats. I és el mateix que s’hauria utilitzat per espiar l’expresident del Parlament Roger Torrent i el regidor de l’Ajuntament de Barcelona Ernest Maragall, segons va revelar ‘El País’ i ‘The Guardian’ al juliol 2020. El diputat Iñarritu ha registrat diverses preguntes per escrit sobre aquesta qüestió.

Entre altres coses, pregunta per què no es mencionen a l’informe de Seguretat Nacional del 2020 els atacs amb Pegasus, quines investigacions s’han fet sobre aquest programa, quants ciutadans espanyols han estat atacats per espionatge i si el govern espanyol sap qui hi ha darrere els atacs.

1 pensa en “La Moncloa s’escaqueja amb l’espionatge a independentistes: Bildu pressiona, el llirisme s’ho empassa tot

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.