Espanyolistes assetgen un noi de 12 anys per esciure en català a un grup de WhatsApp

Comparteix la notícia

Espanyolistes demostren la seva catalanofòbia

Ustec esclata contra els partits que han pactat l'acord pel castellà a l'escola catalana

L'escola catalana demostra el seu llirisme

Comparteix la notícia

Espanyolistes demostren la seva catalanofòbia

La catalanofòbia dels espanyolistes no té límits. L’odi és contra la llengua, contra la cultura, contra els símbols, contra les persones. Voldrien que el català desaparegués del mapa d’una vegada per totes. Volen que a la seva ‘España, Una, Grande y Libre’ només hi hagi una llengua, el castellà. Viuen en la contradicció permanent d’afirmar que Catalunya és Espanya però, alhora, de no respectar la llengua d’aquest territori com a pròpia.

L’última víctima dels espanyolistes ha estat un nen de dotze anys del Camp De Tarragona. Els companys espanyolistes no toleraven que s’expressés en català al grup de Whatsapp de l’Institut i li feien bullyng. Així ho ha explicat la Plataforma per la Llengua, que ha reconegut que els pares s’hi van posar en contacte i els ho van explicar. Els van enviar captures de pantalla, en què es podien llegir les exigències dels altres companys. El noi va rebre trucades amenaçadores i a l’escola es van fer crides per agredir-lo.

L’entitat que defensa la nostra llengua no ha volgut publicar les captures per garantir la intimitat i la privacitat de la víctima però sí que ha explicat que “el nen es va mantenir en català i va refusar de doblegar-se a les exigències i les amenaces dels assetjadors”. “Una actitud d’autoestima i lleialtat lingüística que l’entitat creu que és un exemple per a tots els catalanoparlants que viuen experiències similars. Només l’acció decidida i generalitzada de resistència al supremacisme castellà pot revertir la minorització de la llengua catalana”, han conclòs.

El català no és una llengua minoritària sinó minoritzada. La supremacia del castellà és l’eina perfecta per minoritzar-la. El castellà és present a les xarxes socials, a la televisió, al cinema i als mitjans de comunicació. L’escola catalana que tan critica l’espanyolada només una ínfima part del contacte que els més joves tenen amb la llengua catalana. El nostre idioma està en retrocés i cal posar-hi fre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.