
Escòcia tirarà endavant un nou referèndum
Escòcia i Catalunya s’assemblen en què una bona part de la població vol aconseguir la independència. Els escocesos volen deixar de pertànyer al Regne Unit i els catalans volen trencar les cadenes amb el Reino d’Espanya i la seva repressió. Les diferències són importants. Mentre que a Catalunya cada vegada hi ha més lliristes que es preocupen per què pensaran els espanyols i per si cal iniciar un procés de diàleg, els escocesos han tirat pel dret i han anunciat un nou referèndum l’any 2023.
En aquest sentit, Nicola Sturgeon, ha anunciat que la guerra d‘Ucraïna no altera la seva agenda. Sturgeon ha insistit que el projecte seguirà endavant tot i la invasió russa d’Ucraïna. “Els meus plans i el meu pensament no han canviat. Hem de recordar, sobretot, la sort que tenim de viure en una democràcia lliure on podem presentar el nostre argument per un canvi constitucional polític, on podem argumentar aquest cas amb convicció sigui quina en sigui la nostra opinió, i després podem confiar en el fet que la gent decideixi”, ha explicat, donant una lliçó a un sector de l’independentisme català.
La primera ministre escocesa ha parlat clar i ha explicat que la independència escocesa permetria tenir un paper més important en la resposta humanitària, ja que en molts aspectes depenen de Londres. D’aquesta manera, Sturgeon ha carregat contra el primer ministre de Regne Unit, Boris Johnson i la secretària d’interior, Priti Patel, perquè no han acceptat retirar la necessitat de visats als refugiats ucraïnesos.
Els mitjans britànics, expliquen els escocesos, parlen de confusió a l’Europa continental, però la veritat és que no estan fent per posar en marxa l’ajuda humanitària. Els escocesos consideren que, amb una sobirania més àmplia, tindrien les capacitats per donar resposta als afectats per la guerra.
1 pensa en “Escòcia torna a donar una lliçó al processisme català”