ERC hiperventila perquè Junts no votarà a favor de la reforma que imposa el castellà a l’escola catalana

Comparteix la notícia

ERC critica la “irresponsabilitat” de Junts per rebutjar la reforma lingüística: “Els pesa més el partit que el país”

ERC hiperventila perquè Junts no votarà a favor de la reforma que imposa el castellà a l'escola catalana

ERC hiperventila perquè Junts no votarà a favor de la reforma que imposa el castellà a l'escola catalana

Comparteix la notícia

ERC critica la “irresponsabilitat” de Junts per rebutjar la reforma lingüística: “Els pesa més el partit que el país”

ERC ha criticat la “irresponsabilitat” de Junts per desvincular-se de la proposta per reformar la llei de Política Lingüística: “Els pesa més el partit que el país”. En roda de premsa aquest dijous des del Parlament, la portaveu republicana, Marta Vilalta, ha acusat Junts de deixar la llengua a l’escola “a mercè dels tribunals”, i de posar una “catifa vermella” perquè s’apliqui el 25% de castellà a les aules.

La dirigent d’ERC ha afegit que estudiaran “totes les opcions”, de manera que ERC explorarà les possibilitats d’aprovar la reforma sense Junts: “És una eina a treballar, no tirarem la tovallola perquè és una oportunitat”, ha constatat Vilalta, que ha subratllat que el que no farà ERC és “no fer res”.

ERC ha manifestat la seva aposta per reformar la llei de Política Lingüística, si bé ha reclamat marge per estudiar “totes les opcions” amb la resta de grups -hi ha inclòs a Junts- i entitats socials per defensar la immersió lingüística. El que no es plantegen els republicans, segons Vilalta, és “no fer res”, que és l’actitud que creu que sí que han tingut des de Junts. De fet, la portaveu d’ERC ha acusat els socis de Govern d’anteposar el tacticisme de partit al consens i als interessos del país.

Vilalta ha titllat d'”irresponsabilitat i resignació” la decisió de Junts, que aquest migdia ha anunciat que es despenja definitivament de l’acord amb ERC, PSC i En Comú Podem per reformar la llei de Política Lingüística arran de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que fixa el 25% de classes en castellà.

Segons la portaveu d’Esquerra, Junts “s’allunya definitivament” del consens per defensar la llengua i reforçar l’escola. “Lamentem que prenguin decisions en funció dels interessos personals en comptes dels interessos col·lectius i de país”, ha remarcat Vilalta, que ha vinculat la decisió de Junts a les seves “discrepàncies internes”.

Vilalta no ha entrat a valorar si creu que Junts podria sortir del Govern després de la polèmica per la reforma lingüística. La portaveu d’ERC sí que ha asseverat que els republicans treballaran per “acompanyar , reforçar i impulsar” l’executiu i millorar la vida de la ciutadania i de la pròpia llengua: “Nosaltres no serem desestabilitzadors d’aquest Govern”, ha conclòs Vilalta.

1 pensa en “ERC hiperventila perquè Junts no votarà a favor de la reforma que imposa el castellà a l’escola catalana

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.