
Xavier Martínez
Aldi continua creixent a Catalunya
Les botigues dedicades a la venda de productes d’alimentació Aldi van néixer a Alemanya. El primer establiment es va obrir a Essen pels germans Karl i Theo Albrecht l’any 1946. Actualment és el grup capdavanter del sector minorista a Alemanya i una de les cadenes més importants del món. L’empresa està dividida des de 1966 en dues filials, Aldi Nord i Aldi Sud i es reparteixen el mercat alemany i internacional.
L’any 2021, Aldi tenia 357 botigues a l’Estat espanyol, amb una gran quota de mercat a Catalunya. El passat 21 de desembre de 2022, Aldi va obrir la seva última botiga a Barcelona, al carrer Milà i Fontanals. És per això que volem parlar amb el seu responsable d’expansió, Xavier Martínez, que ha acceptat una entrevista en exclusiva d’aquest diari.
- Quants supermercats ALDI hi ha actualment a Catalunya?
En l’actualitat comptem amb 85 supermercats a Catalunya, que es manté com la segona comunitat autònoma amb més ALDI d’Espanya. Concretament, aquest últim any hem obert 6 noves botigues a Catalunya. Aquestes noves incorporacions ens han ajudat a estendre la nostra xarxa comercial al territori, arribant a més llars catalanes amb la nostra opció de compra setmanal completa, de qualitat i a preus baixos.
Les botigues que han obert recentment al carrer Milà i Fontanals de Barcelona i a Olesa de Montserrat són mostra més de la nostra voluntat de créixer a Catalunya i a la província de Barcelona, territoris clau en el pla d’expansió d’ALDI. El nostre objectiu de cara als pròxims anys és continuar ampliant la nostra presència a Catalunya, tot generant llocs de treball estables.
- Quines novetats aporta aquesta obertura a Barcelona?
Els clients que vinguin a aquest nou supermercat podran trobar un assortiment de prop de 2.000 productes, el 86% de marca pròpia, amb tot el necessari per fer una compra completa, senzilla i de qualitat al preu més baix possible.
L’origen nacional i la bona relació qualitat-preu de els nostres productes de marca pròpia, constitueixen una combinació d’èxit entre els nostres clients.
A més, un dels nostres factors diferencials és la nostra secció de basar, amb preus molt competitius, on cada setmana incorporem a l’assortiment ofertes puntuals de producte, per exemple tèxtils, electrodomèstics o productes per a la llar, entre d’altres. D’aquesta manera, garantim que els nostres clients puguin trobar tot allò que busquen als nostres supermercats amb una oferta que s’adapta a les novetats de cada moment.
- Com teniu pensat créixer els propers anys a Barcelona en particular i a Catalunya en general?
El nostre compromís és continuar invertint i treballant en el nostre pla d’expansió, ampliant la nostra xarxa de supermercats a Catalunya i Barcelona amb l’objectiu de continuar cada dia més a prop dels nostres clients. Puc assegurar que el nostre objectiu és continuar creixent a Catalunya en el futur.

- Quina és l’aposta que feu pels productes catalans?
A ALDI confiem en proveïdors de proximitat per subministrar les nostres botigues, i amb ells establim relacions de confiança i de llarg termini en benefici de la cadena de valor. De fet, el 80% del nostre assortiment està format per productes elaborats i cultivats al territori nacional. En concret, treballem amb més de 530 proveïdors catalans. D’aquesta manera, els clients del nou ALDI del carrer Milà i Fontanals de Barcelona hi podran trobar fruites i verdures, carn fresca, embotits, lactis, ous, arròs i cereals d’origen local, entre d’altres.
- Quines són les zones amb més quota de mercat?
Actualment, no comptem amb dades regionals, però en l’àmbit nacional tenim una quota de mercat de l’1,4% i ja són més de 6,4 milions de famílies les que confien en nosaltres per a la compra setmanal, segons dades de Kantar Worldpanel. Estem segurs que, amb la nostra estratègia de negoci basada en el descompte, el preu i la marca pròpia, continuarem creixent i guanyant quota de mercat.
- Quines són les principals empreses competidores del sector?
Espanya és un mercat molt competitiu i amb una gran diversitat d’operadors, tot i això, creiem que hi ha espai per satisfer diferents necessitats de mercat. Hi ha lloc per a tothom, i tots els tipus de comerç poden conviure oferint als consumidors diferents opcions de compra que s’adaptin a les necessitats de compra de cada client.
Estem convençuts que ALDI suposa una opció de compra assequible i còmoda per a tots els habitants del país, per això, hem anat ampliant la nostra presència al territori d’una forma continuada i sostinguda, a mesura que hem anat desenvolupant i consolidant la nostra capacitat logística.
- Quines són les estratègies comercials per captar nous clients?
A ALDI estem convençuts que el nostre model orientat al descompte i basat en un assortiment on preval la marca pròpia amb productes de qualitat a preus baixos, és un model d’èxit i amb molt potencial al mercat. Diàriament, oferim als nostres clients una forma senzilla, econòmica, còmoda i responsable d’omplir la cistella de la compra amb productes de qualitat a un preu molt baix.
El nostre objectiu és continuar treballant amb el mateix nivell d’exigència i potenciant el nostre pla d’expansió per a acostar aquest model de descompte al màxim nombre de clients en els pròxims anys.
- Quants treballadors té actualment ALDI a Catalunya? Quants llocs de treball us proposeu crear els propers anys?
A dia d’avui, tenim una plantilla de més de 1.400 col·laboradors i col·laboradores a Catalunya. En l’últim any hem ampliat la plantilla a la ciutat de Barcelona un 43%.
Aquest important volum de col·laboradors evidencia el fort creixement que ALDI ha experimentat al territori català en els últims anys. Per ara no podem donar dades de les contractacions previstes per aquest 2023, però sí que podem reafirmar el nostre compromís per continuar creixent en un futur, generant ocupació estable i de qualitat.
- Com integreu les noves tecnologies als nous establiments?
Tenim un fort compromís amb la sostenibilitat i un dels nostres objectius és aconseguir que les nostres botigues siguin eficients i respectuoses amb el seu entorn. Els últims anys hem aconseguit grans avenços en matèria de sostenibilitat gràcies a l’ús de tecnologia per l’estalvi d’energia, combustibles i l’ús de refrigerants més sostenibles. En concret, el nou ALDI del carrer Milà i Fontanals de Barcelona disposa d’il·luminació LED està equipat amb domòtica, fet que evita pèrdues de gènere per avaries i millora el funcionament de la climatització i l’enllumenat. La botiga també aposta pel CO2 com a gas refrigerant, una alternativa més sostenible i eficient que altres opcions disponibles al mercat.