Jugada bruta d’una entitat ultra contra Plataforma per la Llengua

Comparteix la notícia

Denuncien Plataforma per la Llengua davant Protecció de Dades perquè “no intimidi” el professorat universitari

Cop d'efecte d'advocats d'Osona a favor del català

Assemblea Nacional Catalana, ANC

Comparteix la notícia

Denuncien Plataforma per la Llengua davant Protecció de Dades perquè “no intimidi” el professorat universitari

 La Plataforma per la Llengua ha estat denunciada davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) perquè “no intimidi” el professorat de les universitats de Catalunya, les Balears i el País Valencià. Així ho ha anunciat l’entitat Hablamos Español, que afirma que, en concret, ha presentat una reclamació contra una pàgina web de l’entitat de defensa del català en què “demanen als alumnes que s’assenyali professors universitaris que imparteixen les classes en espanyol”.

Segons Hablamos Español, els “delators” donaran el consentiment per a l’ús de les seves dades, “però no és el cas dels professors, que podrien passar a formar part d’un llistat que podria ser utilitzat per obtenir dades i intimidar-los”.Amb aquesta premissa, l’entitat de defensa del castellà ha demanat a l’AEPD que “investigui” si les dades dels professors s’incorporen a un altre arxiu sense el seu consentiment.

A més, l’agrupació subratlla que en aquesta iniciativa “dissenyada per delatar els professors que utilitzin l’espanyol”, hi participen, a més de Plataforma per la Llengua, “altres entitats de tall hispanòfob i pancatalanista, com l’anomenada Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya i el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans”.

El dijous de la setmana passada aquestes tres entitats anunciaven una campanya per recollir queixes a l’entorn de la “vulneració dels drets lingüístics” a les universitats i fer front a l'”emergència” que viu el català.

Les tres organitzacions van posar en marxa un portal web -el que ara denuncia Hablamos Español- que recull les denúncies dels estudiants quan alguna assignatura no s’imparteix en català tal i com posa al pla docent, perquè hi ha manca d’oferta d’assignatures en català o quan vegin vulnerats els seus drets lingüístics per qualsevol motiu. Les tres organitzacions alertaven en el moment de presentar la iniciativa que el català està en “regressió” a les aules i exigien que es garanteixi el mínim dels 60% dels grups impartits en català.

1 pensa en “Jugada bruta d’una entitat ultra contra Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.