
Cop d'efecte d'empreses catalanes a Corea del Sud
Més d’una vintena d’empreses catalanes d’aliments i begudes es promocionen a Corea del Sud
Més d’una vintena d’empreses catalanes d’aliments i begudes han promocionat els seus productes a Corea del Sud. Durant l’última setmana les firmes han fet una campanya al supermercat Hundai Department Store, a Pangyo, el més gran del país asiàtic. En especial, les companyies han fet promoció dels dolços, la mel, els embotits, el vi i el cava. Tot plegat impulsat per l’empresa pública Prodeca i amb l’objectiu de “posicionar” el producte gourmet català.
De fet, segons Prodeca, en els últims deu anys les exportacions al país han crescut un 303% en valor i un 155% en volum. Així mateix, l’empresa pública catalana assegura que el país asiàtic és un “mercat emergent” i en destaca “l’alt poder adquisitiu” dels seus 51 milions d’habitants.
Els productes carnis de porcí, l’oli d’oliva i el vi són els tres productes catalans estrella a Corea del Sud. El 2021, el país va esdevenir el 14è destí de les exportacions catalanes i el 7è destí si només es tenen en compte els països de fora de la Unió Europea.