
L'esclat de la crisi és imminent: L'empresa que anuncia un ERO per més de 200 treballadors
Novartis proposa un ERO de fins a 240 treballadors a tot l’Estat
El grup farmacèutic Novartis ha plantejat un ERO que podria afectar entre 220 i 240 treballadors de tot l’Estat, segons ha explicat la companyia en un comunicat aquest divendres. L’empresa ho justifica per la “profunda transformació en el negoci” que està duent la terme la multinacional i que arreu del món comportarà un excedent de 8.000 llocs de treball.
Fonts properes a l’empresa han explicat que de moment es desconeix quants treballadors es veurien afectats a Catalunya ni quin tipus de perfil i que en els propers dies esperen que es puguin designar els representants per a la negociació de l’ERO. A partir d’aleshores, les parts tindrien un mes per arribar a un acord per concretar el nombre de sortides i en quines condicions.
En el comunicat, Novartis ha manifestat que és “conscient de l’impacte d’aquesta reorganització entre els seus treballadors” i que té la voluntat d'”atenuar en la mesura del possible les seves conseqüències”. Per això, s’han compromès a mantenir una “actitud de diàleg constant” en el transcurs de la negociació i que les sortides s’efectuïn mitjançant un procés de manera justa, transparent i sense comprometre la capacitat de servir els seus clients i pacients”.
Novartis assenyala que el passat mes d’abril la companya va anunciar una “simplificació a nivell global del seu model operatiu” i que es volia centrar en la innovació i la productivitat.
En aquest sentit, apunta que en els darrers quatre anys l’empresa ha evolucionat “d’un conglomerat de salut amb despeses operatives elevades que limitaven la capacitat d’invertir en I+D i llicències a una companyia de medicaments innovadora” i subratlla que aquesta evolució també calia traslladar-se al model de treball.