
Villarreal
ALEX BAENA, EL JUGADOR REVELACIÓ DE LA LLIGA ESPANYOLA
Si la temporada passada era Arnaut Danjuma el jugador que va liderar al Vila-real en l’inici de temporada, davant la lesió de la seva estrella Gerard Moreno, amb 9 gols i 3 assistències en 18 partits. Enguany, aquest rol l’està assumint Álex Baena, andalús de 21 anys i que la temporada passada va jugar cedit al Girona, on va ser clau per l’ascens dels de Míchel.
La temporada passada, amb el Girona, Baena va començar fluix, doncs s’acaba d’adaptar al 4-3-3 que volia implantar Míchel, però quan aquest va canviar a defensa de 3 amb dos carrilers i dos mitjapuntes, Baena es va destapar i va començar a ser un jugador clau a l’onze de Míchel i diferencial sobre el terreny de joc.
Mostra d’això són els partits que va jugar amb el quadre català, 45 partits dels 49 possibles, dels quals en tots menys 5 va ser titular. Dels 4 partits que es va perdre, tres van ser per acumulació de grogues, doncs en va veure 17 al llarg de la temporada. A part de tenir un rol molt important, també va anotar 5 gols i va repartir 6 assistències, participant directament en l’11% dels gols.
Durant el passat estiu, el Girona va intentar que Baena retornés per afrontar el retorn a primera divisió, però finalment es va quedar al Vila-real, amb qui està oferint un rendiment excepcional. Malgrat que Gerard Moreno i Danjuma, les dues estrelles del Vila-real, han començat la temporada amb problemes físics que han evitat que estiguin sobre el camp, la producció ofensiva del Vila-real no ha decaigut i, en gran part, és gràcies a ell.
Àlex Baena ja suma 6 gols en 11 partits, tres d’ells a la Conference League, els quals han sigut importantíssims pels d’Unai Emery, atès que sense ells, els groguets tindrien 1 punt, en comptes dels 6 que tenen a dia d’avui. El seu rendiment a la lliga no s’està quedant gaire lluny al que està oferint a la Conference League, ja que amb el seu gol contra el Sevilla va rescatar un punt i contra el Vila-real, va anotar un doblet i un d’aquests dos gols va ser impressionant.
El seu impressionant rendiment arriba sense ser titular indiscutible, fet que encara dona més mèrit al que està fent. Tant sols ha jugat 5 partits des de inici. En lliga, té una mitjana d’un gol cada 93 minuts, mentre que en la Conference és d’un gol cada 60 minuts.
La seva qualitat i les seves estadístiques no han passat desapercebudes pels grans equips d’Europa com el Manchester City, el Liverpool, l’Arsenal i el Chelsea, els quals estarien interessats en fer-se amb els serveis del que és l’actual màxim golejador del submarí groc.
Baena és un exemple més de la implacable cantera del Vila-real, doncs en els darrers anys han sortit jugadors com Pau Torres i Yeremy Pino, els quals ja han debutat amb la selecció absoluta d’Espanya, i com Jackson i Chukwueze.