
Terribles dades d'insolvències a Catalunya
Un 22% de les insolvències que es registren a l’Estat al novembre són a Catalunya, segons Iberinform… i encara n’hi ha d’altres
Un 22% de les insolvències que es van registrar a l’Estat durant el novembre van ser a Catalunya, segons dades de la plataforma d’assegurances de crèdit Iberinform. Es tracta de la segona comunitat amb més empreses que no poden pagar els seus deutes, només superada per Madrid (24%).
L’anàlisi d’Iberinform detalla que en el penúltim mes de l’any els concursos de creditors es van disparar un 46%, amb la indústria automobilística (+118%) i el sector primari (+83%) com a impulsors. En l’acumulat de l’any els processos concursals han crescut un 22% respecte del mateix període del 2021. A aquest augment hi ha contribuït el fet que a finals de juny va finalitzar la moratòria concursal.
La moratòria va ser d’una de les mesures impulsades durant la pandèmia per evitar que les empreses amb dificultats econòmiques entressin en concurs de creditors.
Pel que fa a la dissolució d’empreses, al novembre van créixer un 26% a l’Estat respecte del mateix període de l’any passat. A Catalunya, en canvi, l’increment va ser molt inferior, del 7%.