
El crack del Liverpool que el Girona FC podria obtenir a través d'una cessió
Oportunitat d’or per al Girona FC, que podria aprofitar una cessió del club anglès
La temporada passada del Liverpool no fou bona, tot i que tenint en compte com pintaven les coses, podríem dir que la va salvar. Els de Klopp van acabar cinquens a la Premier League i van caure als vuitens de la Champions League humiliats, als setzens de la FA Cup i als vuitens de la Carabao Cup. Això ha portat a la directiva del Liverpool a realitzar una reconstrucció en el mig del camp en aquest mercat d’estiu. De moment, han sortit jugadors com Arthur, Oxlade-Chamberlain, Carvalho, Keita, Milner, Henderson i, segurament, Fabinho.
Els fitxatges han estat MacAllister i Szoboszlai, però s’esperen més arribades. Estan sonant jugadors com Lavia, André Trindade, Caicedo, Khéphren Thuram, Koné, Gabri Veiga, Gravenberch, Kudus o Kimmich. Aquesta reconstrucció podria perjudicar alguns jugadors del planter d’Anfield, els quals veuran com el seu protagonisme decreixerà.
El Girona podria aprofitar aquesta situació i endur-se en qualitat de cedit a Bajcetic, migcampista gallec de divuit anys que la passada temporada va jugar dinou partits, onze d’ells com a titular, a més, va marcar un gol. Quan el jugador ja s’havia fet un lloc en els esquemes del tècnic alemany, el jugador, de pare serbi, va patir una lesió als abductors que el va deixar fora dels terrenys de joc durant el tram final de la temporada.
Malgrat que es diu que Bajcetic pot tenir un rol important durant la pròxima temporada, i és que Klopp confia moltíssim en ell, potser una cessió li podria anar bé. El Girona podria aprofitar aquesta situació per solucionar el problema del migcampista defensiu. Bajcetic és un futbolista que posseeix un gran joc amb els peus, que perd poques pilotes, que no s’entreté massa amb la pilota, que té un gran desplaçament en llarg, que sap fer progressar l’equip, que intercepta moltes pilotes, que és molt difícil de superar, que és atrevit amb la pilota, que té un bon primer control, que sap trencar la pressió rival i que sap controlar el seu cos.
En definitiva, és un jugador capaç de robar pilotes, però també de generar joc. Les seves qualitats van captivar a Klopp, qui no va dubtar gens ni mica a posar-lo de titular o fer-lo jugar en partits importants com el derbi de Mereyside, l’anada dels vuitens de final contra el Madrid, el derbi del Nord-oest d’Anglaterra o partits contra el Manchester City, el Chelsea, el Newcastle o el Brighton.
De moment, no hi ha rumors que vinculen el futbolista amb l’equip català, però podria ser una bona opció per substituir a Oriol Romeu. Com hem comentat, Klopp és reticent a desprendre’s de Bajcetic, ja que va quedar enamorat d’ell i confia que sigui el substitut de Fabinho, qui ho té tot fet per anar-se’n a Aràbia Saudita. Això sí, el Liverpool continua pentinant el mercat i s’espera que arribin més jugadors. Depenent dels reforços que dugui a terme el Liverpool en el que resta de mercat, Bajcetic podria veure com el seu protagonisme decau, així que una cessió podria ser interessant.
Al Girona tindria un rol rellevant i podria guanyar experiència de la mà de Míchel, un entrenador que ha demostrat que sap esprémer al màxim el potencial dels seus jugadors, sobretot si són joves. Òbviament, si el jugador aterra a Montilivi, que, de moment, no sembla possible, seria en una cessió sense opció de compra.