Cop d’efecte dels Mossos al Mobile amb aquesta innovació

Cop d'efecte dels Mossos al Mobile amb aquesta innovació

Cop d'efecte dels Mossos al Mobile amb aquesta innovació

Comparteix la notícia

Els Mossos presenten aquesta innovació

Els Mossos d’Esquadra han participat en la nova edició del Mobile World Congress, que s’està celebrant al recinte Gran Via de Fira de Barcelona fins el 2 de març. La seva presència està emmarcada en el projecte de transformació tecnològica del cos policial, així doncs compten amb un estand on han presentat la Sala d’intel·ligència pel control aeri i marítim (SICAM).

Es tracta d’un projecte que dona el primer pas en la integració de mitjans multi domini, que integra diferent tecnologies i que mitjançant la intel·ligència artificial podrà donar suport als agents de policia en la coordinació, planificació i en la predicció d’amenaces.

La futura sala convertirà l’actual espai de comandament en un node d’integració de senyals que ajudaran en la presa de decisions, que en última instància estaran en mans de les persones. Per assolir la màxima eficiència tecnològica cal integrar les diferents tecnologies en aquest multi domini, combinant les informacions i senyals generades (veu, imatges o dades). Un cop assolida, serà possible utilitzar eines per generar intel·ligència amb la informació i senyals gestionades.

En els darrers anys, els Mossos ja han incorporat diferents tecnologies per millorar el servei prestat a la ciutadania. Com per exemple els drons, els sistemes de control aeri antidron, eines pel seguiment de criptodivises, investigació d’escenaris criminals amb imatges 3D o transmissió d’imatges des d’embarcacions.

D’altra banda, el cos ha mostrat tres projectes d’innovació europeus on participa: el Prevent-PCP, que té com a objectiu augmentar la seguretat en el transport públic amb solucions tecnològiques innovadores; l’Iseda, que pretén crear un xatbot d’intel·ligència artificial per assistir víctimes de violència domèstica des de la policia; i el Vigilant, que vol investigar i combatre la desinformació il·legal amb intel·ligència artificial i Big Data.

Dispositiu policial amb el sistema Kuppel

Paral·lelament, en el marc del dispositiu que Mossos duu a terme per garantir la seguretat durant la celebració del congrés es treballa amb el sistema Kuppel de vigilància de l’espai aeri contra l’ús irregular de drons que permet reforçar la seguretat i la protecció aèria del recinte. Aquest sistema està format per sensors i càmeres d’alta definició que permeten localitzar i identificar de manera fiable aeronaus no tripulades que sobrevolen l’espai públic i, en cas que representin una amenaça per a la seguretat pública, donar una resposta ràpida.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.