Cop d’efecte pel 5G al Mobile World Congress

Comparteix la notícia

El 5G llança el sector del vídeojoc en línia i posa la mirada en aplicacions en l’àmbit de la salut o l’educació

Cop d'efecte pel 5G al Mobile World Congress

Cop d'efecte pel 5G al Mobile World Congress

Comparteix la notícia

El 5G llança el sector del vídeojoc en línia i posa la mirada en aplicacions en l’àmbit de la salut o l’educació

La segona jornada del Mobile World Congress (MWC) ha posat a prova la xarxa 5G per llançar els jocs en línia i fent possible competicions a temps real, sense latència ni retards, que permet una interacció autèntica tant per als participants com per als espectadors. Telefónica i Mediapro s’han aliat amb el Mobile World Capital per presentar la jornada demostrativa 5G Gaming i ensenyar les possibilitats que a dia d’avui es poden dur a terme en el sector del vídeojoc, però que també tenen aplicacions en el sector de la salut o l’educatiu.

Per fer-ho, un equip de deu jugadors han mostrat com es pot competir en línia des de Barcelona, Madrid i Lleida, a temps real i amb igualtat d’opcions als que es troben en un mateix espai.

Les possibilitats del 5G s’han mostrat a través d’una demostració on deu persones dividides en dos equips s’han vist les cares en la 5G Wild Rift CUP del joc League of Legends i en quatre localitzacions diferents: l’estand del Mobile World Capital i el de Telefónica al MWC, el Movistar eSports Center de Madrid i el laboratori 5G de l’Àrea 5G Ponent, situat a Lleida. Aquesta connexió simultània permet demostrar els avantatges que aporta la xarxa 5G en el sector dels vídoejocs.

“El 5G complementa el que els ‘gamers’ necessiten, descarregar jocs a gran velocitat, amb molt ample de banda, i amb una baixa latència”, assenyala Mercedes Fernández, responsable d’Innovació de Telefónica Espanya. L’objectiu, assegura, es arribar aviat a un PING d’un mil·lisegon.

Aquestes millors suposen un pas endavant per al sector del vídeojoc, i beneficia la Lliga de Videojocs Professional (LVP), que té competició programada cada dia de la setmana, amb uns 200.000 espectadors que segueixen les partides a temps real des de les seves llars. “El vídeojoc és aquí per quedar-se, està en creixement i l’ hem d’entendre per veure com es desenvolupa”, assenyala el CEO de la LVP, Jordi Soler.

Múltiples aplicacions

El 5G té una capacitat d’extensió que no tenen altres opcions, com la fibra òptica, donat que pot arribar en emplaçaments remots amb una alta qualitat pel que fa a ample de banda i latència. Això, per exemple, pot ajudar a potenciar activitats econòmiques en emplaçaments rurals.

“Estem en un moment en què el teletreball creix per la pandèmia, i amb el 5G augmenten les possibilitats del territori, duent activitats econòmiques a zones no urbanes, sense estar pendents de la fibra”, assenyala Eduard Martín, director del Programa de Connectivitat i Intel·ligència del Mobile World Capital. Les seves qualitats poden, a més, trencar l’esquema de la feina arrelada a una cadira i canviar-la per la de “treballar mentre camines”, una opció que beneficiarà alguns treballadors, com ara comercials o representants.

A banda, el 5G també permet que altres sectors facin una passa endavant, com el de l’educació o la salut. Així, els estudiants poden incorporar tecnologies immersives i amb realitat virtual a les seves rutines, compaginant-les, a la vegada amb la presencialitat.

“En el sector de la salut estem treballant amb pacients d’esclerosi múltiple que han d’anar a rehabilitació cada dia, i així poden evitar els desplaçaments i augmenta la seva adherència als tractaments”, afegeix Fernández.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Amb la col·laboració de:

Edita
Change privacy settings