La Consellera Verge emocionada amb l’Espanya Fraternal després d’una reunió amb una Ministra espanyola

Comparteix la notícia

Verge i Montero constaten que comparteixen agenda feminista i s’emplacen a treballar conjuntament

La Consellera Verge emocionada amb l'Espanya Fraternal després d'una reunió amb una Ministra espanyola

La Consellera Verge emocionada amb l'Espanya Fraternal després d'una reunió amb una Ministra espanyola

Comparteix la notícia

Verge i Montero constaten que comparteixen agenda feminista i s’emplacen a treballar conjuntament

La consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, i la ministra d’Igualtat, Irene Montero, han constatat en una primera presa de contacte aquest dimecres a Madrid que comparteixen una “aposta ferma per la transformació feminista” i s’han emplaçat a treballar conjuntament. “En aquesta agenda política per garantir els drets de les dones, del col·lectiu LGTBI i per erradicar la discriminació etnoracial ens trobarem sempre”, ha dit Verge en roda de premsa després de la reunió.

Montero ha destacat la “sintonia” amb la consellera perquè “l’agenda compartida és molt àmplia” i ha afirmat que mantindran una comunicació institucional “fluida, còmplice i d’aliança feminista”, també en aquells aspectes en què tenen divergències.

Verge ha opinat que l’estructura legal de l’Estat espanyol en l’àmbit de la igualtat “ha anat quedant desactualitzada” i “es queda una mica curta respecte a tractats i convenis internacionals de referència”. La consellera ha traslladat que aquestes “limitacions i dèficits restringeixen la capacitat d’executar polítiques d’igualtat pròpies”.

La consellera també ha demanat que “s’aprofiti la innovació normativa” que es fa des de Catalunya i ha traslladat la necessitat de reformular com es fan les transferències de recursos. En aquest sentit, ha dit que haurien de tenir format plurianual. Verge també ha plantejat les demandes del col·lectiu trans de Catalunya.

Un altre element que ha formulat Verge ha estat la “necessitat que hi hagi codecisió efectiva” i que les autonomies s’impliquin “des de l’inici en el disseny i la planificació de projectes” perquè “atenguin la realitat territorial de com es gestionen els serveis”.

Tant la consellera com la ministra han coincidit a criticar que els plans de recuperació europeus prioritzen sectors masculinitzats i no tenen una dotació suficient per a polítiques d’igualtat.

1 pensa en “La Consellera Verge emocionada amb l’Espanya Fraternal després d’una reunió amb una Ministra espanyola

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.