Rebregada del Consell de Garanties Estatutàries al Trifachito pel 25 % de castellà a l’escola

Comparteix la notícia

El CGE avala per unanimitat el decret del Govern per donar resposta al 25% en castellà a l’escola

Rebregada del Consell de Garanties Estatutàries al Trifachito pel 25 % de castellà a l'escola

Rebregada del Consell de Garanties Estatutàries al Trifachito pel 25 % de castellà a l'escola

Comparteix la notícia

El CGE avala per unanimitat el decret del Govern per donar resposta al 25% en castellà a l’escola

El Consell de Garanties Estatutàries (CGE) ha avalat per unanimitat el decret del Govern per donar resposta al 25% en castellà a l’escola.

A les conclusions del dictamen, l’òrgan constata que la norma no vulnera ni la Constitució ni l’Estatut “pel que fa a l’omissió de la declaració del castellà com a llengua vehicular”.

El CGE també apunta que la norma no se salta la Constitució ni l’Estatut amb el criteri d’inaplicació de percentatges en l’ensenyament de l’ús de llengües.

El consell executiu va aprovar el decret el 30 de maig, i ara caldrà que el Parlament el convalidi. L’informe al CGE, que no és vinculant, el van demanar Vox, Cs i el PPC.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.