
Com funciona la MLS de Leo Messi?
PER QUÈ MALGRAT ANAR ÚLTIM, L’INTER DE MIAMI NO HA DE PATIR? AIXÍ FUNCIONA LA MLS, LA NOVA LLIGA DE MESSI, BUSQUETS I JORDI ALBA
En aquest mercat d’estiu, el millor jugador de tots els temps, Lionel Messi, se n’ha anat a jugar a la MLS, la primera divisió dels Estats Units d’Amèrica. A més, s’ha endut amb ell a Sergio Busquets i a Jordi Alba. Els tres jugadors amb passat blaugrana han signat per l’Inter de Miami, un equip presidit per David Beckham i que només té cinc anys i mig d’història. El seu primer partit oficial data de l’1 de març del 2020, quan van jugar contra Los Angeles.
Va tardar sis partits a sumar la seva primera victòria. El nou equip de Tata Martino ha tingut jugadors com Matuidi, Gonzalo Higuain, Kieran Gibbs, Pozuelo o Josef Martínez. L’equip de Florida és, actualment, cuer de la Conferència Est amb 18 punts de 66 possibles. Tot i això, l’Inter de Miami no ha de patir, ja que a la Major League Soccer no existeixen els descensos.
Primer de tot, cal dir que la lliga consta de 29 equips, els quals estan dividits en dos grups. En un grup hi ha 15 equips i tots ells són de la Conferència Est (Nova York, Florida, Chicago, Atlanta, Washington…) i en l’altre n’hi ha 14, tots ells de la Conferència Oest (Texas, Califòrnia…).
A més, d’aquests 29 equips, tres d’ells són del Canadà. El Toronto i el Montréal juguen a la Conferència Est mentre que el Vancouver Whitecaps juga a la Conferència Oest. Tots els equips juguen 34 partits, cada equip juga dos partits (un com a local i l’altre com a visitant) contra tots els equips de la seva conferència i un partit contra tots menys quatre o cinc dels equips de la conferència contrària.
Els set primers de cada conferència juguen un play-off per determinar el vertader campió de la competició. Els que hagin guanyat la seva Conferència (l’any passat foren el Philadelphia Union i Los Angeles FC), passen directament als quarts de final, mentre que els altres dotze equips juguen una eliminatòria a partit únic, on el segon de cada Conferència juga contra el setè de la mateixa conferència, el tercer contra el sisè i el quart contra el cinquè.
Cal remarcar que dos equips de conferències diferents només es poden trobar a la final i que no hi ha tornades. Aquests play-offs s’acostumen a disputar a l’octubre, ja que cal remarcar que la MLS segueix el calendari anual, és a dir, comença a principis d’any i acaba a finals del mateix.
Aleshores, retornant a l’inici, per què l’Inter de Miami no pot baixar? La MLS, que va iniciar-se el 1996, és una competició que funciona amb franquícies, les quals paguen per tenir una plaça a la màxima categoria del futbol americà. Aleshores això evita que es produeixin ascensos, però també descensos. Les franquícies tenen una direcció molt més empresarial que un equip de futbol tradicional.
A més, un altre detall no menor és que una franquícia pot canviar de ciutat o de nom si cregués que ho pot afavorir econòmicament, cosa que ja ha passat a l’NBA, on també hi ha un sistema idèntic. Que no existeixin ascensos ni descensos, no treu que no existeixi la segona divisió, però la principal funció d’aquesta és formar nous jugadors que després puguin fer el salt a la MLS.
De cara l’any 2025, una nova franquícia jugarà la MLS. La nova franquícia ve avalada per una casa d’apostes de San Diego i per un multimilionari egipci, que són els que fundaran el San Diego Futbol Club.