Les claus de l’èxit de l’Unió Berlín, l’equip revelació de la Bundesliga

Comparteix la notícia

L’UNIÓ BERLÍN VIU LA MILLOR TEMPORADA DE LA SEVA HISTÒRIA

La gran temporada de l'Unió Berlín

Sorpresa a la Bundesliga amb aquest líder després de 9 jornades

Comparteix la notícia

L’UNIÓ BERLÍN VIU LA MILLOR TEMPORADA DE LA SEVA HISTÒRIA

Malgrat que va perdre la primera posició en la jornada tretze després de perdre contra el Bayer Leverkusen per cinc gols a zero, l’Unió Berlín s’ha continuat mantenint en la part alta de la taula, de fet, aquesta temporada encara no ha acabat la jornada fora de les places europees en cap ocasió. L’Unió Berlín va tenir una mala ratxa durant els últims partits abans del Mundial, però els tres empats consecutius que va tenir el Bayern de Munich a principis d’any van provocar que el quadre berlinès tornés a postular com a clar candidat en la lluita pel títol.

Segurament, si l’any 2006, quan el club jugava a l’Oberliga, que és com la cinquena divisió, algú hagués comentat que 17 anys després estarien lluitant per la Bundesliga, l’haurien pres per un poca-solta de manual. Actualment, quan falten quinze jornades pel final, l’Unió Berlín és el segon classificat de la lliga amb dos punts més que el tercer, el Borussia Dortmund, i un punt menys que el líder, el Bayern de Munich.

El joc de l’Unió Berlín està recolzat de tres punts claus. El primer punt clau és una bona defensa. Són un equip que se sent més còmode no portant la iniciativa, aleshores, es replega amb un 5-3-2 i surt al contraatac. Els d’Urs Fischer són el segon equip que menys gols ha encaixat aquesta temporada en Bundesliga, 23. En catorze dels dinou partits disputats fins a la data d’avui, ha encaixat un gol o menys. En aquest mercat d’hivern han incorporat a Laidouni, un jugador que qui hagi seguit el Mundial el coneixeran de sobres i és que en la fase de grups va realitzar exhibicions defensives.

El segon punt fort dels berlinesos és el contraatac. Com acabem de comentar, l’Unió Berlín és un equip que no acostuma a tenir molta pilota, per la qual cosa acostuma a atacar a través de transicions. És aquí on trobem un dels noms propis d’aquest equip, el de Sheraldo Becker, qui ha estat titular en tots els partits que ha disputat el seu equip aquesta temporada. Actualment, el davanter centre suma 8 gols i 7 assistències, unes xifres que per les que acostuma a tenir estan molt bé, ja que aquests mateixos números són idèntics als que sol tenir una vegada finalitzada la temporada.

Finalment, el tercer punt és el joc aeri. L’Unió Berlín pot presumir de tenir dos dels millors centradors d’Europa, els quals són el capità Trimmel i el nouvingut Juranovic. Els seus centres són col·locats amb música i sumen molts punts gràcies a ells. Crea molt de mal a pilota aturada i amb els centres laterals.

L’Unió Berlín no només opta a guanyar la lliga, sinó que també oposita a guanyar la DFB Pokal, on ja estan als quarts de final, i l’Europa League, on s’hauran d’enfrontar a l’Ajax en el play-off que juguen els segons de grup de l’UEL i els tercers de l’UCL.

Si aquest duel de competició europea s’hagués produït unes setmanes abans, l’Unió Berlín hauria tingut moltes possibilitats de passar, atès que l’Ajax no estava vivint un bon moment pel que fa a resultats, però, ara, amb el canvi d’entrenador això ha canviat i suma nou gols en els dos últims partits. Veurem com acaba la temporada, però podem estar segurs que l’Unió Berlín donarà guerra fins al final.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.