
Les claus de l'èxit de l'Eintracht de Frankfurt
EL SOMNI QUE VIU L’EINTRACHT DE FRANKFURT
Malgrat que pensem majoritàriament en l’Unió Berlín i en el Friburg quan parlem dels equips revelació de la Bundesliga, també hauríem de parlar de l’Eintracht de Frankfurt, qui des de fa menys d’un any que està immers en un somni del qual no es vol despertar. L’inici d’aquest somni comença, més o menys el nou de març, quan els germànics van vèncer per un gol a dos al Betis en el partit d’anada dels vuitens de final de l’Europa League.
Des d’aquell moment, el quadre dirigit per Oliver Glasner, ha aconseguit empatar al Betis en el partit de tornada amb un gol de Guido Rodríguez en pròpia porta al 121, empatar a u amb el Barça, vèncer a aquest al Camp Nou, vèncer al West Ham en ambdós partits, classificar-se per la final de l’Europa League sense que ningú et donés com a candidat a principis de temporada, guanyar-la als penals, jugar la Champions, classificar-se pels vuitens de final d’aquesta, optar a guanyar la DFB Pokal i estar lluitant per la Bundesliga quan falten catorze jornades. Tot això és el que ha assolit l’Eintracht de Frankfurt en onze mesos i no és pas poca cosa.
La temporada de l’Eintracht de Frankfurt està sent molt bona, fins al punt, que són un dels únics equips, que tot i ser conscients que és quasi impossible, opta al triplet, ja que està viu en les tres competicions. A la Bundesliga és actualment sisè a vuit punts del lideratge, una xifra que sembla gran, però no insalvable, a més, l’Eintracht és l’únic equip de la part alta que ja ha disputat el seu partit contra el Bayern.
L’Eintracht de Frankfurt sumava seixanta-tres anys sense jugar la màxima categoria del futbol europeu. Liderats per un brillant Kolo Muani, qui suma catorze gols i onze assistències en vint-i-nou partits i que va arribar gratis aquest mercat d’estiu, i per uns excel·lents Lindstrom i Kamada, els quals sumen vint-i-dos gols entre els dos, L’Eintracht de Frankfurt està demostrant que és un equip molt difícil de vèncer i que sap competir a la perfecció, i si no que li diguin al Bayern, amb qui va empatar fa dues setmanes.
Tot això està provocant que l’afició del Frankfurt estigui molt emocionada, perquè fa un any que rep més bones notícies que males notícies, de fet, segurament l’única mala notícia és no haver pogut aconseguir la Supercopa d’Europa que es va jugar a Hèlsinki i que va perdre contra el Reial Madrid.
Com hem comentat, l’Eintracht de Frankfurt no estava acostumat a viure tantes alegries, sobretot a la Bundesliga, ja que va guanyar la Copa l’any 2018, un any abans havia estat subcampió i l’any 2019 va arribar a les semifinals de l’Europa League, on va caure contra el Chelsea als penals. Així que ara els hi toca gaudir d’aquest moment tan dolç que viu la institució i intentar perllongar-la el màxim possible.
A veure si és capaç de retallar distàncies amb els seus competidors a la Bundesliga, ja que malgrat estar immers en la lluita, comença a ser difícil de pensar que pugui aconseguir-ho i més tenint en compte al nivell al qual estan alguns equips, així que segurament l’objectiu seria la quarta plaça, la qual està a dos punts. Si aconsegueixen aquesta quarta plaça ja seria un èxit rotund, ja que des del 1993 que no estan entre els quatre primers. La setmana vinent jugaran contra el Nàpols als vuitens de final de la Champions, un partit que serà molt difícil tenint en compte al nivell que està mostrant el conjunt italià.