
CAP de Badalona no utilitza el català en un castell
El cartell ha estat molt criticat a xarxes socials
La Plataforma per la Llengua i altres entitats han advertit de la mala salut del català. Cada vegada són menys les persones que s’expressen en la llengua de Catalunya, especialment les noves generacions, que opten pel castellà, l’anglès o altres idiomes. Són les institucions les que han d’impulsar polítiques per preservar la llengua, però són aquestes les que remen en sentit contrari.
El Parlament, amb els vots favorables de partits (independentistes) com Junts per Catalunya i ERC, va aprovar una llei que considerava el castellà també llengua vehicular i d’ús a l’escola. Era una manera d’avalar normativament les sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que imposen el 25% de castellà a les escoles. Però això no es tot. No compleixen la llei de política lingüística i no empren la nostra llengua en cartells de serveis públics.
A la Regió Sanitaria Metropolitana Nord ha aparegut un cartell que ofereix vacunes sense cita prèvia. El missatge està en castellà i en àrab. Ni rastre del català. Deuen pensar que els catalans que tenen assignat el CAP La Salut ja estan vacunats o que no tenen dret a ser vacunats sense cita prèvia. El missatge escrit en el cartell només va adreçat els castellanoparlants i a la població marroquina i altres parlants d’àrabs.
El cartell s’ha fet viral a xarxes socials i ha estat molt criticat. Un dels més crítics ha estat l’activista Albert Donaire, que qüestiona si aquesta és la manera de fer aprendre català als nouvinguts. Igual que feia l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que s’expressava en castellà per arribar a més gent, el sistema de salut de Catalunya fa el mateix. Diuen que és per posar-los les coses fàcils. Potser massa fàcils.

3 pensaments en “[FOTO]: Un cartell de la Generalitat i l’Ajuntament de Badalona exclou el català i només està escrit en castellà i àrab”