Enrabiada monumental dels afectats per les cancel·lacions d’EasyJet a l’aeroport del Prat

Comparteix la notícia

Queixes dels afectats per les sis cancel·lacions de vols per la vaga d’EasyJet al Prat: “Ha sigut un malson”

Enrabiada monumental dels afectats per les cancel·lacions d'EasyJet a l'aeroport del Prat

Enrabiada monumental dels afectats per les cancel·lacions d'EasyJet a l'aeroport del Prat

Comparteix la notícia

Queixes dels afectats per les sis cancel·lacions de vols per la vaga d’EasyJet al Prat: “Ha sigut un malson”

La primera jornada de pilots d’EasyJet ha provocat sis cancel·lacions i un retard a l’aeroport del Prat, que ha viscut un nou dia de mobilització, després d’una setmana marcada per les aturades a Ryanair. Els pilots de la companyia suïssa reclamen tornar a gaudir de les condicions laborals prepandèmia i tornar a equiparar els salaris amb l’IPC, per evitar perdre més poder adquisitiu en un moment d’inflació disparada. Els passatgers que no han pogut volar han criticat el tracte de la companyia, mentre esperaven a trobar una solució als passadissos de la terminal T2C. “Ha sigut una malson”, ha explicat Zohaib Mohammed, un viatger que havia de tornar a Londres aquest matí, que ha denunciat que la comunicació ha sigut “molt pobra”.

“Hem arribat a les 4 de la matinada i no ens han donat cap informació fins al punt que hem anat a embarcar i tot, llavors és quan ens han avisat i tothom s’ha sorprès molt. Hi havia famílies, gent gran i nens que no sabien què fer”, ha afegit aquest turista, que també ha denunciat que hi ha hagut “tracte preferencial en funció del color del passaport”.

Als taulells de facturació de la terminal s’han aplegat diverses persones que no han pogut sortir amb el vol de primera hora cap a Londres que han lamentat el tracte rebut per part de la companyia amb seu a Ginebra, tot queixant-se de la poca informació que els han donat.

Un altre afectat, el Giuseppe, que viatjava a Nàpols, assegura que no ha pogut volar i li ha suposat “algunes molèsties” i espera poder marxar avui cap a Itàlia. “Si no, no sé què faré”, explica a l’ACN. Ell, com molts altres usuaris, desconeixien que avui hi hagués una aturada convocada que podia fer perillar el seu vol.

Els pilots de l’aerolínia han lamentat els inconvenients causats als passatgers però han remarcat que després de set mesos negociant un conveni nou calia fer un pas endavant per reclamar els seus drets laborals. “Volem tornar a les condicions que teníem, no volem pujades salarials sinó el mateix que teníem abans de la pandèmia”, ha assegurat el portaveu de la Secció Sindical de Sepla a easyJet, Martijn Tros.

En concret, els treballadors reclamen la clàusula de revisió salarial que tenien abans de la pandèmia i també recuperar per tots els pilots els complements d’allotjament pels vols estacional. Ara mateix, segons Tros, hi ha diferència entre els plusos que cobren els pilots més veterans de Palma de Mallorca i les noves incorporacions d’altres bases, com ara la de Barcelona.

El sindicalista també ha assenyalat que la demanda de vols s’ha recuperat ràpidament aquest estiu i ja és equiparable amb la del 2019, així com l’ocupació, que a l’aeroport del Prat se situa en més del 93%.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.