Clatellot de Brussel·les a Espanya pels seus “desequilibris” macroeconòmics

Comparteix la notícia

Brussel·les demana contenir la despesa corrent i finançar les inversions amb els fons europeus

Clatellot de Brussel·les a Espanya

Clatellot de Brussel·les a Espanya

Comparteix la notícia

Brussel·les demana contenir la despesa corrent i finançar les inversions amb els fons europeus

La Comissió Europea torna a avisar Espanya de “desequilibris” macroeconòmics per l’alt nivell de deute i dèficit i li reclama “prudència” fiscal. En el paquet del Semestre Europeu de primavera, l’executiu comunitari evita obrir expedients per dèficit excessiu, però inclou Espanya entre els països amb importants “desequilibris” econòmics. És per aquest motiu que demana a l’Estat, com a la resta de països amb elevat nivell de deute, “prudència” fiscal.

La recomanació de l’executiu europeu per als països molt endeutats és contenir la despesa corrent i finançar les inversions amb els fons europeus. En l’informe sobre Espanya, Brussel·les alerta de l’elevat deute públic, però també del privat, i demana millorar la productivitat i competitivitat de les empreses.

Pel que fa a l’avaluació de les mesures econòmiques a l’Estat contra la crisi, Brussel·les diu que han tingut un “cost fiscal considerable” però remarca que les ajudes a empreses i llars “han ajudat a mitigar l’impacte de la crisi en el sector bancari, que ha afrontat la crisi per la covid-19 en millor forma que en el passat, tot beneficiant-se d’una millor qualitat dels actius, capitalització i posició de liquiditat”.

A banda d’Espanya, en el paquet de primavera del Semestre Europeu la Comissió Europea manté en el grup de països amb “desequilibris” econòmics Croàcia, França, Alemanya, Irlanda, els Països Baixos, Portugal, Romania i Suècia. Grècia, Itàlia i Xipre són els que presenten “desequilibris excessius”. Només Bulgària, Dinamarca i Suècia compleixen l’objectiu de dèficit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.