La prova a la Boqueria per acostar el 5G als mercats

Comparteix la notícia

Comprar olives amb ulleres de realitat virtual: la Boqueria acull una prova per portar el 5G als mercats

La prova a la Boqueria per acostar el 5G als mercats

La prova a la Boqueria per acostar el 5G als mercats

Comparteix la notícia

Comprar olives amb ulleres de realitat virtual: la Boqueria acull una prova per portar el 5G als mercats

El Mercat de la Boqueria de Barcelona ha acollit aquest dijous una prova pilot per introduir l’ús d’ulleres de realitat virtual al petit comerç. La iniciativa, creada per Parlem, Cellnex i Red.es, està pensada per fer que els clients vegin els productes des de casa seva mentre a la parada, un “personal shopper” o el mateix botiguer els mostra els aliments amb un mòbil.

Tot i que amb aquest mecanisme es perd la possibilitat d’olorar o tocar, gràcies a la tecnologia 5G i a la intel·ligència artificial el comprador pot veure en temps real altres atributs del producte com el preu o les seves característiques. “La idea és desenvolupar el producte i llançar-lo comercialment en uns dos anys”, ha explicat el president de Parlem, Ernest Pérez-Mas.

Segons han destacat els impulsors del projecte,aquest nou sistema de compra transformarà la forma de comprar a mitjà termini. Des de Parlem, a més, consideren que podrà exportar-se des de Catalunya a mercats i botigues de tot el món.

La tecnologia aplicada a la Boqueria es basa en unes ulleres de realitat augmentada dotades d’un sistema de càmeres i sensors geomètrics que reconstrueixen i analitzen l’escena en la qual s’utilitzen. Així, permeten fer reconeixement d’imatges i productes mostrant dades que completent l’experiència “immersiva” que viu l’usuari.

“Sembla realment que estiuis integrat a la parada, però des de casa teva veient el producte tal com és. És evident que aquest cas concret serà una revolució per a les plataformes de comerç electrònic”, ha apuntat durant la presentació de la prova el director general de Red.es, Alberto Martínez Lacambra.

Gràcies a la potència de les xarxes 5G, els comerciants podran connectar en directe amb els seus compradors encara que estiguin a l’altra punta de la ciutat, o del planeta. Així mateix, la realitat augmentada els permetrà compartir les capacitats dels seus productes, des de carn fins a verdures, passant per bolets, fruites, conserves o fins i tot peix.

“Aquest programa s’emmarca en un paquet de set casos d’ús amb un pressupost de cinc milions d’euros. Veurem hologrames, autobusos autònoms i altres coses que ens faran reflexionar de com en els anys vinents la nostra forma de relacionar-nos canviarà”, ha avançat Martínez Lacambra abans de destacar la importància d’utilitzar els fons Next Generation per digitalitzar tots els nivells de l’economia.

El pla pilot provat a la parada d’Olives Francesc de la Boqueria és el primer cas d’ús que s’executa del pla pilot “5G Catalunya” impulsat per Red.es i una agrupació d’empreses liderades per Cellnex i MásMóvil. També hi col·labora Aumenta Solutos, especialitzada en “realitat augmentada”, i Nearby, una empresa sorgida del Barcelona Supercomputing Center.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.