
Bonpreu Esclat continua treballant a favor de la llengua
Els clients habituals dels establiments Bonpreu i Esclat saben que si opten per fer el pagament de la seva compra mitjançant targeta de crèdit, tenen la possibilitat d’arrodonir el preu i destinar-lo a projectes benèfics. Aquest mes de gener, aquests diners aniran destinats a promocionar la llengua a les plataformes com Netflix, Disney+, HBO, Prime Video, Rakuten TV o Movistar+, entre d’altres.
Abans de confirmar el pagament de la compra, el datàfon oferirà al client la possibilitat d’arrodonir l’import fins la següent fracció de 10 cèntims, en cas que la compra sigui superior als 5 euros. Si el cabàs és superior als 100 euros, aleshores la màquina programa que es pugui destinar la següent fracció de 50 cèntims. Els diners van a parar a la Plataforma per la Llengua, que ho destinarà a aquesta finalitat.
Amb aquests diners es treballarà perquè aquestes plataformes incorporin la llengua catalana als seus catàlegs. Se’ls assessorà del nombre de parlants en llengua catalana i del seu benefici (també empresarial) de la presència de la llengua pròpia de Catalunya a la seva oferta televisiva.
Considera l’empresa de les Masies de Voltregà i també la Plataforma per la Llengua que la salut del català està en perill i que cal un esforç de tots. El nombre de parlants continua baixant i l’ús del català entre els més joves és residual, especialment a l’àrea metropolitana de Barcelona.
Gràcies a aquestes campanyes, a l’etiquetatge en la llengua pròpia i a una gran qualitat dels productes de marca blanca, Bonpreu és l’empresa més ben posicionada de Catalunya en el sector de l’alimentació.
Altres empreses, com Parlem, també estan dedicant esforços a treballar a favor de la nostra llengua. La companyia de telefonia està emetent un impactant anunci a la televisió que demana no deixar d’utilitzar la llengua i no callar davant les injustícies.