
Bartomeu va dir que no
L’expresident del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, fitxava car, venia barat i feia contractes milionaris als jugadors, uns sous que han portat conseqüències nefastes pel club a llarg termini. L’operació Coutinho i Pjanic ja estan solucionades, però no ha estat fàcil. Frenkie de Jong no ha sortit aquest estiu gràcies al contracte que Barto li va signar els últims dies del seu mandat, pel qual a partir d’aquesta temporada començava a cobrar 25 milions d’euros.
No són els únics. Ningú recorda ja elements com Semedo, Malcom, Paulinho, André Gomes, Arda Turan, Arthur o Paco Alcácer. Tots ells són fora, però la llista de 30 fitxatges puja fins als 1000 milions d’euros. Ousmane Dembélé ha renovat i sembla que està jugant a un gran nivell (després d’anys lesionat o amb joc mediocre), però en el seu moment el Barça va pagar un preu de traspàs massa elevat.
Josep Maria Bartomeu és el pitjor president de la història del FC Barcelona juntament amb Joan Gaspart
La cosa no acaba aquí. Les equivocacions no només són per activa, sinó també per passiva. El protagonista és Alphonso Davies. Va tenir l’oportunitat de convertir-se en jugador del Barça a canvi de 10 milions d’euros. Era un desconegut i jugava a la Major League Soccer dels Estats Units, concretament vestia la samarreta del Vancouver Whitecaps.
El Camp Nou el va descartar i pocs dies després se’l va endur el Bayern de Munic. Segons el portal Transfermarkt, que valora el preu de tots els jugadors en aquest moment, té un valor de 70 milions d’euros. Tot i això, la seva clàusula de rescissió seria molt més elevada i els bavaresos demanarien uns 100 milions d’euros. Juga de lateral esquerre, una de les posicions que necessitava cobrir el Barça i més cotitzades del mercat.