
Joan Laporta - FOTO EUROPA PRESS
El Barça presenta els números
El vicepresident econòmic del FC Barcelona, Eduard Romeu, ha fet públiques i ha analitzat avui dijous 6 d’octubre les finances del FC Barcelona, que ja contemplen l’activació de les famoses palanques, que han fet possible els fitxatges del mercat d’estiu i que sense aquestes, el Barça no hauria pogut fer moviments aquest mercat d’estiu.
La persona de confiança del President Joan Laporta en l’aspecte financer, ha presentat a la sala Ricard Maxenchs del Camp Nou el balanç econòmic de la temporada 2021/2022 i el pressupost per la temporada 2022/2023. Els assistents, presencialment o a través dels mitjans de comunicació que cobrien l’acte, han vist clarament com la gestió de la nova Junta Directiva ha estat clau per l’arribada dels nous jugadors.
El Barça presenta números excel·lents gràcies a les palanques
Sense l’arribada de les famoses palanques, ni Robert Lewandowski, ni Jules Koundé, Ni Raphinha haurien arribat al Barça. Precisament són els tres jugadors (falta Bernado Silva) que els ‘palmeros’ de Josep Maria Bartomeu, encapçalats per Toni Freixa i Marçal Lorente van assegurar que no vindrien i van intentar menysprear la Junta de Laporta insinuant que no serien capaços de fer-ho possible.
En concret, sobre la massa salarial de la plantilla, que tan preocupava en el passat, han explicat que ha millorat: “La massa salarial passarà de 518 a 656 milions d’euros. Suposarà un 77% dels ingressos d’explotació (un 52% comptant els diners provinents de les palanques)”.
El vicepresident també ha explicat que “el Barça ha passat de tenir un fons de maniobra negatiu de 554 milions a un de -279. La reducció és pràcticament de la meitat. Des del 30 de juny de 2021 fins al 30 de juny de 2022, el desequilibri patrimonial del club s’ha estabilitzat lleugerament (de -451 ‘quilos’ a -353)“.
Finalment han deixat clar que la segona derrota consecutiva a la Champions League no preocupa i confien en recuperar la situació i en ser presents als vuitens de final.