
Barça
El Nàpols serà el proper rival europeu del Barça
El FC Barcelona va caure eliminat de la Champions League després de la dolorosa derrota (3-0) a l’Allianz Arena de Munich. De fet, després de dues victòries, un empat, tres derrotes i dos gols a favor en sis partits, l’equip no mereixia passar als vuitens de final de la màxima competició europea. La tercera plaça del grup dóna accés a l’Europa League, una competició menor tenint en compte la trajectòria i la història del Barça.
Tot i aquest trofeu de segona fila, el primer càstig va arribar quan es va conèixer el rival: el Nàpols. Els italians eren, a priori, l’equip més fort de la competició. La segona mala notícia: el primer partit és al Camp Nou i la tornada a fora. I faltava la tercera: l’horari. Les televisions han fixat aquest partit per les 18:45h del dijous 17 de febrer, una hora en què la majoria de seguidors estaran treballant i, per tant, no podran assistir a l’Estadi.
Al llarg de la història de les competicions europees (partits entre setmana) ha quedat clar que la millor hora és a les 21h del vespre. És quan més gent assisteix al Camp Nou i quan els jugadors senten més el caliu de la graderia. Un matx a tres quarts de set d’un dia d’hivern, sumat al mal joc del Barça, pot portar 40.000 persones a l’estadi (amb molta fortuna).
La tornada es jugarà el següent dijous 24 de febrer a Nàpols, ara sí, a les 21h. Els italians podran gaudir d’un camp ple a vessar a una bona hora de la nit i, a més, del factor camp, ja que es considera que la tornada a casa és millor perquè es juga el partit clau per aconseguir la classificació davant la pròpia afició. Una vegada més, l’atzar no ha acompanyat el Barça.