
Ronald Koeman, Barça
El Barça de Koeman tocat i enfonsat
El FC Barcelona ha tornat de Lisboa amb les mans buides. L’equip -encara- de Ronald Koeman va perdre davant del Benfica per tres gols a zero, el mateix resultat encaixat al Camp Nou davant del Bayern de Munich dues setmanes enrere. Igual que amb els bavaresos, els blaugranes van ser incapaços de xutar entre els tres pals i van oferir un joc molt pobre.
Gerard Piqué va veure la targeta groga al principi del partit i, pocs minuts després, l’àrbitre li va perdonar la segona. Això va fer que l’entrenador neerlandès mogués fitxa i el substituís a l’equador de la primera part. Una decisió tàctica, que suposava un risc evident.
Amb l’entrada de Gavi el dibuix sobre el terreny de joc va canviar, però no va ser suficient per plantar cara al rival. Koeman va sortir d’inici amb el seu estimat 3-5-2, un sistema amb tres centrals que quan els laterals estan defensant es converteix en un dibuix ultra defensiu i poc vist en el Barça dels últims anys.
Darwin Núñez, en dues ocasions, i Rafa Silva van ser els encarregats de marcar els gols de la victòria portuguesa, una victòria que podria haver estat molt més gran si els jugadors den Benfica no haguessin enviat una pilota al pal després d’una sortida errònia del porter Marc Ter Stegen.
Tot plegat fa que Ronald Koeman estigui sentenciat. El crèdit s’ha acabat i la directiva només discuteix si se la d’acomiadar de manera immediata o després del partit de l’Atlético de Madrid. No estem parlant ja de donar-li un vot de confiança, és que falten molt pocs dies pel partit davant del conjunt matalasser. Si la decisió es prengués llavors, hi hauria més temps per gestionar la decisió, doncs la següent setmana hi ha partits de seleccions.
Mai abans el FC Barcelona havia començat tant malament a la Champions amb sis gols en contra i cap a favor amb dos partits. L’últim episodi que es recorda en què es van perdre dos partits seguits a la fase de grups va ser l’any 2000, amb Llorenç Serra Ferrer a la banqueta, quan els blaugranes van perdre davant del Besiktas a Istambul (3-0) i davant del Milan al Camp Nou (0-2)
1 pensa en “El Barça ensorrat: Koeman pot caure avui”