Dos nens immigrants d’aula d’acollida en alemany demostren que qui té un problema amb el català és perquè l’odia o perquè justeja

El català està en perill mentre molta gent calla davant dels atacs a la nostra llengua

Comparteix la notícia
Dos nens immigrants d'aula d'acollida en alemany demostren que qui té un problema amb el català és perquè l'odia o perquè justeja

Alumnes ecola

El català està en perill mentre molta gent calla davant dels atacs a la nostra llengua

L’espanyolisme avança a Catalunya. El sistema d’immersió lingüística, un model d’èxit que sempre ha generat un ampli consens, està en perill. La justícia espanyola (amb el vist-i-plau del Gobierno de España) se l’està carregant. Històricament sempre que existia una agressió d’aquesta mena, tota la classe política catalana (exceptuant partits marginals com PP i Ciutadans) alçava la veu i s’organitzava. Ara el PSOE se’n desmarca i cert “independentisme” prefereix l’estratègia de l’acatament per allò de “no ofendre”.

Una de les excuses que més agraden als espanyols és dir que si han tingut fracàs escolar és culpa del “catalán”. Una mentida que ara es podrà refutar perfectament “gràcies” a aquest 25 % de castellà a les aules. Només caldrà comparar notes d’una assignatura en castellà i una en català per veure que qui és bo ho és en tots dos idiomes i qui justeja ho fa tant en català com en castellà. Un altre exemple el trobem en això que explica una professora sobre alumnes nouvinguts. Adaptació ràpida, ganes d’aprendre i interès per tirar endavant:

En una segona piulada, la professora especifica que l’idioma que ensenya és l’alemany. Un mèrit afegit tenint en compte la dificultat de la llengua: “He de deixar clar que faig referència l’aula d’acollida on jo ensenyo alemany, però també és molt cert que els nens aprenen idiomes sense cap mena de problema, i més si el sistema és immersiu. Són esponges!”

La piulada ha tingut una enorme ressò a les xarxes socials i hi ha hagut comentaris de tota mena: “Fa temps que penso que els espanyolíssims tenen alguna mena d’incapacitat congènita no diagnosticada que els fa incapaços d’aprendre una altra llengua romànica amb la qual conviuen ni en quatre generacions. I cada cop ho tinc més clar”.

“Doncs això podria semblar, perquè aquests dos darrers alumnes meus abans han hagut d’aprendre l’alfabet nostre. És a dir, encara han tingut més feina”.

“Molts alumnes que venen d’arreu, ja al novembre participen en català. Lo que no diuen mai els altres és que aquesta política d’immersió linguística es una eina igualitària, que permet que tothom, sigui nascut a Catalunya o no, tingui opció a la mateixa feina i drets”.

I no podia faltar el clàssic comentari espanyolista. Gent orgullosa de la seva ignorància. No en va, després acaben demanant ajudes socials i aquests mateixos a qui odien per “catalanes y separatistas” paguen impostos per mantenir-los: “Pues chica, está bien que aprendan catalán pero sería mucho más importante para ellos y mucho más valioso aprender esoañ (sic), sinceramente les va a valer más en la vida. El catalán se aprende en la calle en el patio o con los amigos”.

Comparteix la notícia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Amb la col·laboració de:

Edita
Change privacy settings