Aragonès aprofita el Congrés Mundial per la Pau per blanquejar l’España del “Diálogo” de la maneta de Colau

Comparteix la notícia

Aragonès insisteix en “establir ponts entre visions diferents” a través del diàleg al Congrés Mundial per la Pau

Pere Aragonès rep els elogis de Crónica Global

Pere Aragonès rep els elogis de Crónica Global

Comparteix la notícia

Aragonès insisteix en “establir ponts entre visions diferents” a través del diàleg al Congrés Mundial per la Pau

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha insistit en “establir ponts entre visions diferents” a través del diàleg. En el marc del segon Congrés Mundial per la Pau, que se celebra aquest cap de setmana a Barcelona, Aragonès ha reiterat que cal “una resolució democràtica” als “conflictes” que hi ha a Catalunya. A la inauguració de les jornades també hi ha assistit l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, qui per la seva banda ha exigit al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, que signi “amb urgència” el Tractat sobre la Prohibició de les Armes Nuclears aprovat per les Nacions Unides.

“No es pot entendre que un país compromès amb la democràcia no l’hagi signat de manera immediata”, ha dit l’alcaldessa. Aragonès ha celebrat que un congrés d’abast mundial se celebri a Barcelona, i en aquest sentit, ha assegurat que la temàtica de la pau és “imprescindible”. Així mateix, ha recordat que el pròxim 24 d’octubre farà 50 anys del discurs de Pau Casals a les Nacions Unides.

“Es va parlar de Catalunya i es va parlar de pau i, de fet, és la vegada que s’ha parlat amb més força del nostre país davant l’ONU”, ha subratllat el president de la Generalitat “Algú podria pensar que és una anècdota, però és una mostra del compromís de la societat catalana amb la pau”, ha afegit. La consellera d’Acció Exterior, Victòria Alsina, també ha assistit al tret de sortida del congrés.

Per la seva banda, l’alcaldessa de Barcelona ha reiterat que el decreixement de la indústria militar “hauria de donar-se a qualsevol estat democràtic”. En la mateixa línia, ha assegurat que cal avançar “cap a una economia més justa i sostenible”, on deixar enrere les armes “hauria de ser una prioritat”. Després de tot, l’alcaldessa ha subratllat que el racisme, el masclisme, els desallotjaments i l’especulació immobiliària “són violència”.

El Congrés Mundial per la Pau ha començat aquest divendres a Barcelona i s’allargarà durant tot el cap de setmana. Sota el títol ‘(Re)imagina el món. Acció per la pau i la justícia’ enguany la trobada té un format híbrid i reunirà més de 3.000 participants de 116 països. Es preveu que 600 persones assisteixin de forma presencial al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i a la seu de Blanquerna, on tindran lloc la majoria dels actes.

“Per l’àmbit de Barcelona és molt significatiu que aquest congrés es faci a Catalunya, a casa nostra, i per tant situa el nostre país i la seva capital en un context global”, ha dit el director de l’Institut Català per la Pau (ICIP), Kristian Herbolzheimer, en declaracions a l’ACN. En aquest sentit, ha detallat que l’objectiu de la trobada és “enfortir el missatge que la pau és igual o més necessària que mai”.

Jeremy Corbyn, entre els ponents

Entre les activitats, aquest dissabte a les 17.30h es farà un homenatge a l’economista i activista Arcadi Oliveres, que va morir el passat mes d’abril. A banda, en els diferents actes hi participaran activistes d’arreu del món que parlaran de temes com el desarmament nuclear, la justícia climàtica o el racisme, entre altres. Entre la trentena de ponents hi ha l’exlíder del Partit Laborista britànic i membre de la Cambra dels Comuns, Jeremy Corbyn o la guanyadora de Premi Nobel de la Pau Beatrice Fihn. En format telemàtic hi participarà l’expresident del Brasil Lulo Da Silva o el filòsod Noam Chomsky.

A banda, també s’han organitzat una trentena de tallers. “Hem volgut crear un espai el més participatiu possible en el marc de les jornades”, ha explicat el director de l’Institut Català per la Pau (ICIP), Kristian Herbolzheimer. També es fan exposicions, passis de pel·lícules i presentacions de llibres.

La trobada està organitzada per l’International Peace Bureau (IPB) i l’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP). Barcelona pren el relleu del Congrés Mundial per la Pau que es va celebrar a Berlín el 2016.

Congrés per la Pau “en clau catalana”

Herbolzheimer ha avançat que des de l’ICIP tenen el “compromís” d’organitzar un Congrés Català per la Pau d’aquí a dos anys, que prendria “l’esperit” del que se celebra aquest cap de setmana a Barcelona però “en clau catalana”. “Serà tot un procés de reflexió i anàlisi al llarg dels propers dos anys”, ha dit el director.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.