
Memphis Depay
Memphis Depay no té minuts amb Xavi Hernàndez
L’estiu de 2021 el Barça tenia una situació econòmica crítica. El bartorosellisme en va fer de grosses i la massa salarial era desorbitada. Jugadors com Coutinho, Umtiti o Lenglet cobrant milionades i futbolistes veterans com Piqué o Jordi Alba amb contractes a l’alça a mesura que passaven els anys. Van haver de marxar Leo Messi i Antoine Griezmann per la impossibilitat de pagar els seus salaris, ni tan sols amb una rebaixa (com en el cas de l’argentí) d’un 50 %.
Per cobrir les baixes no es va poder fitxar, només incorporar jugadors que havien acabat contracte com Eric Garcia, el Kun Agüero (que finalment va haver de retirar-se de la pràctica esportiva per un problema cardíac) o Memphis Depay, que venia de l’Olympique de Lió i era una aposta personal de Ronald Koeman. El neerlandès va començar molt bé i es va convertir en la principal referència de l’atac culer però una lesió i l’arribada de reforços al mercat d’hivern van frustrar la seva progressió.
Quan va tornar va perdre tot protagonisme i dins els jugadors disponibles a l’atac només estava davant de Martin Braithwaite. Va acabar la temporada de forma discreta i aquest estiu semblava que marxaria. El Barça estava disposat a deixar-lo marxar de franc però sorprenentment no va arribar a un acord amb cap equip. Ni amb la Juve ni amb el Chelsea, els dos clubs més interessats a contractar-lo. El problema van ser els diners.
Amb la sortida de Pierre Emerick Aubameyang ha quedat com a sisè jugador d’atac però s’ha lesionat. L’entitat catalana confia que faci un bon Mundial i algú se l’emporti. Mentre això passa (o no) el darrer que s’ha sabut és que el Galatasary està interessat a fitxar-lo. El Barça estaria encantat… ell potser no tant.