
Anunci Parlem
Parlem està totalment compromesa amb el català
A Catalunya calen empreses compromeses amb el país. Amb treballadors catalans i proveïdors catalans. Amb atenció propera i eficaç i capaces de resoldre els problemes dels seus clients. Parlem n’és una d’elles. L’operadora de telèfon que t’atén en la teva llengua i fuig del model de negoci de les grans empreses tradicionals (Movistar, Vodafone, Orange, etc.).
Atesa l’emergència lingüística que viu la nostra llengua, Parlem ha publicat un vídeo molt emocionant en defensa del català. Recorda que els lingüistes han demanat extremar totes les precaucions i han alertat que l’idioma està ferit. Cada vegada són menys els joves que el parlen, especialment a la zona metropolitana de Barcelona, on concretament només un de cada quatre joves de 15 a 35 anys l’empra de manera habitual amb els seus grups socials.
És una llengua en perill d’extinció no pas per l’actitud passiva dels seus parlants sinó per una campanya de minorització lingüística, que va començar amb la irrupció de Ciudadanos al Parlament. De seguida, amb l’ajut d’altres entitats espanyolistes com ‘Hablamos Español’ o ‘Som a Temps’ (entre altres) s’ha construït un relat contrari a la llengua catalana i la cultura catalana.
Les sentències dels tribunals espanyols contra l’escola catalana no ajuden. L’obligatorietat d’alguns centres d’impartir el 25% de les classes en castellà (quan el castellà és la llengua majoritària al pati i al carrer) no ajudaran a salvar la nostra llengua.
Parlem demana parlar. Demana trencar el silenci i emprar sense vergonya la nostra llengua. Hem de prendre mesures abans no sigui massa tard.