
Cop d'efecte de Blanes pel lloguer de locals
La Generalitat obre un programa d’ajuts aquest dimarts per obrir nous comerços i fer rehabilitacions als locals
El Departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), obrirà aquest dimarts els tràmits per sol·licitar els ajuts per a l’obertura de nous locals comercials i la reforma i millora dels establiments. Divendres passat, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), en va publicar la convocatòria amb l’objectiu de fomentar la competitivitat i qualitat dels comerços.
El tràmit telemàtic per demanar-los a través del Canal Empresa estarà actiu fins a exhaurir el pressupost o fins el 31 de desembre. L’import màxim dels ajuts, que en total sumen 1,6 milions d’euros, serà de 5.000 euros fins al 50% del cost i seran per a actuacions de 2.000 euros com a mínim. Es podran en comerços situats en la trama urbana consolidades, a un casc antic i als seus eixamples i fins al 50% del cost.
Segons ha explicat Empresa i Treball en un comunicat, l’objectiu també és aconseguir un teixit i comercial “òptim, divers i adequat a cada zona” i incrementar l’atractiu i evitar el trencament del continu comercial; a més d’ajudar a pal·liar els efectes econòmics derivats de la pandèmia.
Els beneficiaris seran autònoms i empreses titulars d’establiments comercials i de serveis situats a peu de carrer, així com parades de mercat municipals sedentaris i no sedentaris.
Pel que fa l’obertura dels nous locals, seran subvencionables les despeses derivades de la compra, l’arrendament i la concessió administrativa dels locals o l’ampliació de la superfície si s’annexiona un nou local. Quant a les millores, es cobreixen les despeses derivades d’aquesta reforma o millora d’establiments comercials, de serveis i de parades de mercats.
Les botigues a peu de carrer i les parades de mercats municipals hauran d’acreditar una antiguitat d’almenys 10 anys, i de 5 anys en el cas de les parades de mercat no sedentari.