
Advocats espanyols a Bilbao
Advocats espanyols demostren la seva intolerància a Euskadi
L’espanyolada repeteix constantment que a Catalunya es viu un nacionalisme supremacista i excloent. Quan ho afirmen es deuen mirar al mirall, perquè no hi ha ningú més intolerant que un nacionalista espanyolista, que no respecta la diversitat de les llengües cooficials a Espanya. El català, l’euskera i el gallec els provoca mal de cap.
Som de segona o tercera categoria. Tot i que consideren que Catalunya, el País Basc i Galícia són territoris de l’Estado español, no respecten les seves llengües i la seva cultura. Durant aquest estiu, hem vist diferents mostres d’aquesta intolerància. A Galícia amb un menú escrit en gallec, al País Valencià amb una interpretació humorística en català.
I ara, al País Basc, concretament a Bilbao, on s’han celebrat les VII Jornades de les Juntes de Govern del Consell General de l’Advocacia Espanyola. A l’acte, hi ha assistit Íñigo Urkullo, el lehendakari. En el seu discurs de benvinguda i salutació es va ‘atrevir’ a utilitar l’euskera. Alguns assistents van aixecar-se de la cadira i van marxar. Només els va faltar dir allò de “En español, coño”.
El periodista Xabier Lapitz se’n feia creus i ha publicat a Twitter un missatge on ha fet veure el seu malestar contra aquesta intolerància i aquest espanyolisme feixista.