Ada Colau eufòrica per les dades de delinqüència… i té excusa fins i tot per l’augment de violacions

Comparteix la notícia

Ada Colau, sobre el descens de fets delictius: “Són dades que no són flor d’un dia, són tendència per la bona feina feta”

Ada Colau eufòrica per les dades de delinqüència... i té excusa fins i tot per l'augment de violacions

Ada Colau eufòrica per les dades de delinqüència... i té excusa fins i tot per l'augment de violacions

Comparteix la notícia

Ada Colau, sobre el descens de fets delictius: “Són dades que no són flor d’un dia, són tendència per la bona feina feta”

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha valorat positivament aquest dimecres les dades que mostren un descens del 12% dels fets delictius del darrer estiu a la ciutat comparat amb el de 2019: “Són dades que no són flor d’un dia, són tendència per la bona feina feta”. L’alcaldessa ho ha atribuït a la millora en la coordinació policial amb els Mossos d’Esquadra i a l’augment d’efectius policials al carrer.

Pel que fa al creixement de denúncies per delictes sexuals (un 25%), Colau ha assenyalat com a causes que ara es parla més del tema, que hi ha protocols especialitzats i l’empara que proporciona la nova llei del ‘només sí és sí’: “Això dona seguretat per a que moltes víctimes que abans no denunciaven, ara denunciïn”.

“És evident que Barcelona, com tota gran ciutat, té problemes de seguretat, però està actuant, està obtenint bons resultats i la tendència dels fets delictius va a la baixa”, ha respost aquest dimecres Ada Colau quan se li ha preguntat sobre les crítiques que diuen que Barcelona és una ciutat insegura.

“Valoració positiva sense autocomplaença”

Colau ha atès els mitjans de comunicació al matí a la Galeria Gòtica de l’Ajuntament per comentar l’informe que s’havia publicat una estona abans sobre els índex de criminalitat del darrer estiu, que mostren una davallada dels fets delictius respecte a l’últim estiu abans de la pandèmia, el de 2019.

“Fem una valoració positiva, però sense autocomplaença perquè la seguretat és un tema complex i sempre cal seguir treballant”, ha manifestat Colau. “Però sí que ens sembla rellevant que amb plena ocupació turística a la ciutat, amb el retorn de tots els festivals i una plena activitat cultural, s’observi un fort descens dels fets delictius respecte a l’estiu de 2019”.

L’alcaldessa ha repassat les millors dades que ofereix l’informe de criminalitat -el descens global del 12% de fets delictius i la reducció del 22% dels furts, del 20% de robatoris a domicilis i del 12% de robatoris violents al carrer- i ha felicitat l’àrea de seguretat de la ciutat i la Guàrdia Urbana per la feina feta.

“En algunes ocasions alguns han magnificat algunes dades i n’han minimitzat d’altres. Jo no vull entrar en polèmiques en temes de seguretat perquè crec que és profundament irresponsable”, ha afegit Colau.

Millor coordinació i més efectius

Colau ha assenyalat a la tasca policial com el principal motiu del descens delinqüencial: “Tot això ha sigut possible perquè hi ha hagut molta feina al darrere. Hem millorat la coordinació amb els Mossos d’Esquadra i hem augmentat els efectius dedicats a la seguretat”, ha comentat l’alcaldessa, que ha aprofitat per recordar que la setmana que ve s’incorporaran 249 nous agents a la Guàrdia Urbana i que abans que acabi el mandat el maig haurà complert el compromís d’augmentar en 1.000 agents el cos. “Posar més recursos és un fet que s’està notant”, ha afegit.

L’alcaldessa també ha posat l’accent en l’efecte que ha tingut en aquestes dades la lluita contra la multirreincidència, i ha afirmat que, a més del dispositiu especial contra els reincidents -el Pla Tremall-, també hi ha contribuït la modificació del codi penal que castiga la reincidència, si bé aquesta llei va entrar en vigor el 28 d’agost i només es va poder aplicar els darrers quatre dies del mes. “És una llei que celebrem perquè ens permet fer front als lladres professionals, aquells als que surt a compte robar”, ha declarat Colau.

Aquest estiu s’han detingut 117 persones de les 122 catalogades com a multireincidents, amb un total de 472 detencions (de les quals 135 ho són per robatoris violents) i se’ls ha imputat 617 fets per furts i robatoris violents.

“Que creixin les denúncies per delictes sexuals té a veure amb que se’n parla molt més”

Finalment, Colau ha abordat la nota negativa de l’informe de criminalitat de l’estiu: l’augment de les denúncies per delictes sexuals, que han crescut un 25% respecte al 2019. “Això té a veure amb què se’n parla molt més, amb què es donen protocols especialitzats, amb què es treballa amb les institucions i amb què hi ha una nova llei, la del ‘només sí és sí’, que dona un marc legal per denunciar. Tot això va donant seguretat perquè moltes víctimes que abans no denunciaven, ara denunciïn”, ha dit l’alcaldessa.

En el mateix sentit, Colau ha celebrat que hagin pujat fins al 71% les detencions per delictes sexuals, perquè ho vincula amb una major efectivitat policial: “Quan s’han conegut aquests fets s’ha actuat ràpidament”.

Per la seva banda, el tinent d’alcaldia de Seguretat, Albert Batlle, ha ressaltat que hi ha hagut una millora en els conflictes de convivència i que les festes majors d’estiu no han presentat especials problemes de seguretat. “Ara tenim les festes de la Mercè i hem de cridar a la convivència i al civisme”, ha conclòs.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.