
Cop d'efecte d'Abacus amb aquesta inversió
Abacus invertirà 30 MEUR en 5 anys per transformar les botigues i crear nou contingut educatiu i cultural
Abacus invertirà 30 milions en els propers 5 anys per transformar-se en una plataforma educativa i cultural . Un cop segellada la fusió amb el grup Som, la cooperativa catalana ha elaborat un pla per consolidar el negoci i modernitzar-se.
El projecte ‘Next Abacus’ invertirà 30 milions d’euros en 16 iniciatives com ara crear una plataforma audiovisual amb continguts per nens i joves, la transformació de botigues en espais culturals i l’apertura d’una segona seu. Una tercera part dels recursos, 10 milions d’euros, es destinaran a processos de digitalització. La cooperativa vol modernitzar les 48 botigues i hi destinarà 3 milions, la mateixa xifra que invertirà per millorar la logística i donar un servei 24 hores en qualsevol punt de l’Estat.
En concret, el pla contempla la transformació de 25 botigues en “Espais Abacus” que busquen ser “centres de referència per la cultura”; mentre que 10 més seran llibreries. La intenció del grup és esdevenir la llibreria digital líder a Catalunya, País Valencià i Illes Balears d’aquí a cinc anys.
L’objectiu de les inversions també passa per la millora del reaprovisionament automàtic, pel servei d’atenció al client, així com per l’impuls de les energies renovables per l’autoconsum.
Així mateix, la cooperativa apostarà per la digitalització de tots els continguts dels 17 mitjans que formen part de la cooperativa per situar-los sota un mateix paraigua. En aquest punt, s’obre la porta a incorporar mitjans especialitzats i locals.
Un altre dels projectes amb els que treballa el grup és la creació d’una productora de continguts educativa relacionada amb la ciència, la tecnològica, les enginyeries, les arts i les matemàtiques i també la robòtica per crear continguts “que la comunitat educativa necessita”. “L’educació té un repte gegant; Abacus fa una inversió gegant”, ha dit el codirector general d’Abacus, Oriol Soler.
Pel que fa a les novetats editorials, preveu la posada en marxa d’una nova editorial infantil i juvenil. La creació de nous continguts tindrà un pressupost de 5 milions d’euros, el mateix que la nova plataforma audiovisual, que, segons Abacus permetrà “produir des d’aquí i amb qualitat” continguts educatius i culturals per a les famílies, nens i joves “al servei de la pluralitat, en català i altres llengües”.
En un context marcat pel domini de grans empreses de distribució de productes i continguts com Amazon, “Abacus té el repte i l’obligació de presentar una alternativa a aquesta dinàmica per donar resposta a les noves formes de consum i poder ser competitius”, ha detallat el codirector general, Oriol Soler.
El també codirector, Salvador Garcia, ha afegit que l’objectiu és “invertir més per produir uns continguts que estiguin a l’abast de tothom i que responguin als valors d’equitat i qualitat que sempre ens han caracteritzat”.