Apareixen 3 noves estafes de Whatsapp

Comparteix la notícia

Els delinqüents s’especialitzen i apareixen noves modalitats d’estafes a Whatsapp

Apareixen 3 noves estafes de Whatsapp

Apareixen 3 noves estafes de Whatsapp

Comparteix la notícia

Els delinqüents s’especialitzen i apareixen noves modalitats d’estafes a Whatsapp

Whatsapp ha estat un gran avenç per a la societat. Un servei de missatgeria instantània i gratuït que va revolucionar la comunicació directa per escrit entre les persones a través dels mòbils. Fins aleshores només hi havia els SMS, que tenien un cost de 15 cèntims + IVA. Amb Whatsapp i altres aplicacions que han aparegut posteriorment com Telegram es poden enviar tants missatges com es vulguin. A més permet crear grups.

A Catalunya va ser molt útil per les cadenes virals durant el procés. Missatges que circulaven sense parar entre centenars de milers de persones que lluitaven dia rere dia per aconseguir la independència. Però Whatsapp també pot ser una arma perillosa si no s’utilitza bé i cada cop proliferen més estafes. Una tipologia de delicte que ha crescut molt en els darrers anys.

Les tres darreres a aparèixer cal tenir-les molt presents perquè ningú caigui a la trampa. La primera consisteix en un fals missatge del suport tècnic de WhatsApp. Et diuen que s’ha sol·licitat l’aplicació en un altre telèfon mòbil. La policia recomana ni contestar el missatge. Esborrar-lo i bloquejar el número que te l’ha enviat.

Més estafes jugant amb les il·lusions i les pors de la gent

La segona és que algú es pot fer passar pel teu fill per demanar-te diners per un problema imprevist. Ho fan sobretot amb dones i juguen amb la incertesa i la por perquè als fills els hagi passat alguna cosa. En aquests casos es recomana contactar amb el fill o filla per assegurar-se que està bé.

Finalment la tercera estafa que ha aparegut es coneix com la de la falsa oferta laboral. Et faran ingressar uns diners en un número de compte com a fiança per unes proves d’aptitud. Evidentment no tornaran resposta i l’oferta laboral no existeix però juguen amb la necessitat de la gent de trobar una feina.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.