Cop d’efecte de Lidl amb els productes catalans

Comparteix la notícia

Lidl realitza compres a proveïdors catalans per valor d’uns 2.000 milions d’euros en els últims tres anys

Cop d'efecte de Lidl amb els productes catalans

Cop d'efecte de Lidl amb els productes catalans

Comparteix la notícia

Lidl realitza compres a proveïdors catalans per valor d’uns 2.000 milions d’euros en els últims tres anys

En aquest sentit, la cadena de supermercats també està potenciant la internacionalització del producte català: el 30% del que adquireix a Catalunya ja ho destina a l’exportació. Així mateix, i en el seu compromís amb el producte de proximitat, Lidl ha intensificat en els seus més de 120 punts de venda de Catalunya la presència d’articles locals com fruites i verdures, carns i embotits, lactis i vins i olis de les diferents DO, entre altres

Barcelona, 3 d’agost del 2022.- Lidl continua avançant en el seu compromís amb la indústria agroalimentària de Catalunya, així com en la seva aposta pels productes i proveïdors locals. D’aquesta manera, durant els últims tres anys, la companyia ha adquirit producte de les quatre províncies catalanes per valor d’uns 2.000 milions d’euros.

Més referències catalanes i més exportació

Aquest compromís amb els productes del territori també s’ha vist reflectit, en aquest temps, en un increment de més del 40% en el nombre de referències que la cadena compra a proveïdors de la regió, aconseguint ja les 1.800, i que comercialitza tant a les seves botigues de tota Espanya com en les internacionals.

Entre els principals articles que Lidl adquireix a la regió destaquen diferents varietats de fruites i verdures, embotits, lactis, vins o olis. Alguns d’ells es venen de forma continuada mentre que uns altres es comercialitzen per temporades.

En els últims anys la cadena s’ha convertit en una de les principals plataformes d’internacionalització del producte català. Dels gairebé 690 milions d’euros que va comprar a Catalunya el 2021, va destinar el 30% a l’exportació a la seva xarxa internacional de 12.000 botigues en una trentena de països.

‘És d’aquí, és bo’

Així mateix, i en el seu compromís amb el producte de proximitat, l’any passat Lidl va llançar una iniciativa per a fomentar el consum de producte català en les seves més de 120 botigues de la regió. Sota el segell ‘És d’aquí, és bo’, la cadena identifica més de 150 articles típicament catalans, de manera que el consumidor compta amb informació sobre l’origen del producte posant així en valor al sector primari local.

A través d’aquesta iniciativa, a més, està incrementant en les seves línies de Catalunya la presència d’articles amb segells de qualitat de diferents DOP i IGP catalanes, com les peres de Lleida, les pomes de Girona, la vedella dels Pirineus i les diferents varietats d’olis i vins.

El compromís de Lidl amb els proveïdors catalans

El compromís de Lidl amb els proveïdors locals és un altre factor clau per a explicar l’impacte positiu que té la seva activitat a la regió. Aquest reforç en la seva aposta pel producte català implica també l’increment del nombre d’empreses locals amb les quals col·labora de manera recurrent. Només en els últims tres anys, l’ensenya ha fet un salt, tant qualitatiu com quantitatiu, incrementant un 15% el nombre de proveïdors regionals amb els quals treballa (que ja supera els 170).

Tot això es tradueix en una ferma aposta pel desenvolupament tant d’empreses consolidades com de petits proveïdors catalans, contribuint així a la sostenibilitat de la indústria agroalimentària catalana.

En aquest sentit, l’any passat va aconseguir un acord amb la cooperativa lletera catalana Campllong per a comercialitzar la “Llet Campllong”, una llet de kilometre 0 que garanteix un preu mínim per litre de llet per al ramader català.

Generació de riquesa a Catalunya

Des de fa més de 25 anys Lidl és present a Catalunya i, gràcies a la voluntat de continuar expandint-se en el territori, la creació d’ocupació de qualitat i la seva decidida aposta pels proveïdors i el producte local, ha aconseguit afermar-se com una de les principals cadenes en generació de riquesa en el territori català.

D’aquesta manera ho avala l’Informe d’Impacte de Lidl a Espanya, elaborat per la consultora independent PwC. Segons aquestes dades, l’empresa és responsable -de manera directa, indirecta i induïda- d’unes 23.000 ocupacions a Catalunya (un 0,68% del total de la regió) i aporta més de 1.000M€ anuals al PIB de la regió (el que equival a un 0,56% del total).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.